SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Tirsdag 03 Januar 2017
Tirsdag 03 Januar 2017
03jan

Tirsdag 03 Januar 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Asger

18:00 

Tirsdag 03 Januar 2017 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: Udholdenhed med AT (4x8) + power (6x15sek) + Tempo (20 min)

 

Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd. 2 timer 15 min træningstid.

Indlæg følgende interval-blokke (efter ca. 15 min) adskilt af 5 min stabilt pace i Z2/RPM 90-100. :

1) 4x8 min AT @ lavZ4/RPM 90-95. Kør i grupper, hvor i kører rulleskift i grupper af 4-5 mand med føringer på ca. 30 sek.. 5 min @ Z2 mellem hvert interval.

2) 30min med stabilt pace midt @Z2 på fladere rute, der tillader et konstant tråd. Der indlægges undervejs følgende accelerations-intervaller med 4 min15 sek imellem. Intensiteten skal være progressiv stigende fra blok til blok i takt med at intervallængden bliver kortere. HUSK: Der er tale om kontrollerede-accelerationer og ikke all-out-intervaller. Så find en god belastning i de enkelte intervalblokke, så du kan holde samme intensitet gennem det enkelte interval og gennem alle intervaller i blokken.

- 6x15 sek stående @ højZ6 (hvis der ikke trænes efter watt, køres disse på benfoenemmelse. Der skal kunne holder samme belastning i alle 6 intervaller. 4min15 sek imellem

3) 20 min hård tempo @ stabilt pace midt Z3/RPM 90-100. Kør på let rullende rute med konstat pres i pedalerne.


Afrul:

10 min let rul @ Z1/RPM90-95

Næste træning sport

søndag 21-01-18 10:00: Aarhus MTB Klubtræning: Solid udholdenhed med SubAT (2x15min) og Funktionel-styrke (4x8)

180min @ stabilt pace @ primært midtZ2/RPM90-95, kør på let rullende rute.

Fokuser på et let og effektivt tråd!

Indlæg efter ca. 30 og 75 min henholdsvis

1) 2x15min SubAT @ højZ3 (lige på grænsen til Z4)/RPM80-85. 5 min pauserul. Intervallerne køres enkeltvis på en specifik rundstrækning.
Fokus på at have føling med pedalen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!

2) 4x8 min funktionel-styrke @ højZ3/RPM60-65. Det skal være hårdt for primært benmuskulatur og ikke videre hårdt for lunger/kredsløb. Køres på flad vej.. Fokus på 1) et langsomt (men glidende) og styrkebetonet tråd og 2) et god kropsposition med lang lige ryg/åbent bryst og stabile hofter/god spænding i core-muskulaturen. 3 min pauserul @ Z1/RPM100

Afslut relativt træt som en konsekvens af det konstante pres i pedalerne over tid,samt styrke-komponenten i intervallerne!


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen