quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 12 Februar 2017
Søndag 12 Februar 2017
12feb

Søndag 12 Februar 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Peder

10:00 

Søndag 12 Februar 2017 kl. 10:00

Aarhus MTB Klubtræning: MTB-stationstræning'' 1x (1x10min Tempo-teknik/flow/power + 2x120sek Bakke-power + 2x5 min AT-styrke)

Opvarmning:

10 min progressivt fra Z1-2/RPM90-100

Herefter gennemkøres de 3 stationer til MTB-stations-træningen (se nedenfor)

5 min let rul

Hovedsektion:
Der er 3 stationer som alle ryttere i mindre grupper skal igennem 2 gange. Hver station tager ca. 15 min. Træneren er ansvarlig for at finde en pasende rute til hver station. Rytterne samles efter at have gennemkørt en station, og træneren fordeler grupperne ud på nye stationer.

Station #1) 1x12min Teknik, flow, power med en grundintensitet @ 85-90%race-pace, så der er overskud til at producere max-power. Kør på kortere teknisk singletrail runde, som køres med stort fokus på at køre teknisk godt og kombinere dette med højintens power (af 6-15 sek varighed) på bakker, ud af sving, etc.)

Station #2) Bakke-power. 3x2min bakke-power @ 105% race-pace/RPM85-90, på relativ stejl og krævende opkørsel. De sidste 15 sek køres stående i tungt gear. 3 min pause imellem - gerne i forbindelse med nedkørsel! Intervallerne køres på benfornemmelse, med det fokus at komme op så hurtigt som muligt!

Station #3) 2x6 min AT @ midtZ4/RP;80-85 (pulsen skal ligge her efter ca, 3 min) på jævn stigning. Der køres siddende hele vejen! 3 min pause imellem - gerne i forbindelse med nedkørsel!

Afrul:
10 min @Z1/RPM90-100

Næste træning sport

lørdag 26-05-18 00:00: Aarhus MTB selvtræning :Løbsforberedelse

Hvis muligt køres 2 runder på løbsruten. En opvarmningsrunde med fokus på at få styr på rutens rent teknisk og herefter en runde @ race-pace fro at få en fornemmelse af ruten ved løbstempo!.

Alternativt køres følgende:
Opvarmning:
15 min let rul @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herfter køres følgende interval-blokke med ca. 10 min lettere rul imellem:

Alle intervaller køres på bakker af passende længde.

1) 1x5 min AT @ midtZ4/RPM90-95 på flad grusvej som tillader konstant pres i pedalerne.
2) 2x60 sek siddende power på bakke @ højZ5/RPM95-100. 2min mellem hvert interval.
3) 3x30 sek (de første 15 sek stående herefter siddende) power på bakke @ lavZ6/RPM110. 1min30sek mellem hvert interval.

Generelt: fokus på effektiv krafoverførsel og et godt drive til pedalerne.


Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!


Træningsplan Sport

Maj 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen