SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Lørdag 25 Februar 2017
Lørdag 25 Februar 2017
25feb

Lørdag 25 Februar 2017 kl. 

Træningspas #2: Aarhus MTB - valgfri selvtræning: 6x10 sek max-power

Der er idag fokus på træning af max-power og evne til at producere så mange watt som muligt!
Dertil skal træningen sikre at kroppen er frisk og klar til søndagens Vinter Cup.

90 min @ højZ1-lavZ2/RPM90-100 på flad vej
Indlæg efter ca, 30 min:

1) 6 x 10 sekunder max-power med fokus på maksimal power-produktion. Skiftevis stående og siddende. 2min50sek pauserul @ højZ1/RPM805-90 mellem hver.

25feb

Lørdag 25 Februar 2017 kl. 

Træningspas #1: Trail-løb og planke-variation

1) 20 min let løb i skoven - gerne på flad single-trail, som gør det sjovt og motiverende.



2) Planke-variation.

1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben + 4) Omvendt-planke med vægten på hæle og skulderblade (lænden løftet fra gulvet og armene langs siden) - på skift løftes højre og venstre ben så højt op som muligt.
Trænes som et super-sæt. Dvs. at alle øvelser laves sammenhængende, hvorefter der er en pause på 1 min. Der laves 3 runder.

3) 5 min grundig udstrækning.

Næste træning sport

lørdag 24-02-18 00:00: Aarhus MTB Selvtræning MTB-funktionelstyrke - Fast-track-singletrail (4x2min) + XCO-styrke (4x5min)

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:
Følgende 2 elementer trænes med 10 min lettere rul imellem.

1) 4x2min 'fast-track-Singletrail' @ 100% race-pace, hvor du i et relativt let gear og med et hurtigt/effetivt trådt skal forcere en flad singletrail-sektion hvor MTB'en skal 'flyves' henover. Fokuser på at komme godt ind i sving, ved at vinde den optimale 'lige' linje og bremse før svinget (så lidt som muligt), så der holdes fart og flow! 4 min pause imellem.


2) 4x5 min XCO-Styrke @ 90 % race-pace/RPM 60-65 (altså MEGET styrkebetonet tråd). Køres siddende med tung gearing på flad grusvej. 4 min pause Dette interval skal være hårdt for benene og ikke lungerne!

4) Den resetrende tid køres @ midtZ2/RPM90-100 på let rullende rute.


Afrul:

10 min @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.


Træningsplan Sport

Februar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen