quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Tirsdag 28 Februar 2017
Tirsdag 28 Februar 2017
28feb

Tirsdag 28 Februar 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Mateuzs

18:00 

Tirsdag 28 Februar 2017 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: Udholdenhed med AT-XCO-starter (4x8) + VO2Max-XCO-power (6x2min)+ Tempo (30 min)

Stabilt pace i Z2/RPM 90-100.
Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.

Indlæg følgende interval-blokke (efter ca. 30 min) adskilt af ca. 10 min stabilt pace @ lavZ2/RPM 90-100. :

1) 4x8min AT-XCO-starter. De første 2 min køres kontrolleret all-out @ højZ4/lavZ5/RPM 95-100, og herefter holdes intensiteten konstant i 6 min 2 midtZ4/RPM85-90. Køres enkeltvis på flad strækning. 5 min @ Z2 mellem hvert interval.

2) VO2max-XCO-power: 6x120 sek @ midt højZ5/RPM 90-95/siddende. 2min imellem hvert interval.
HUSK: Der er tale om kontrollerede all-out-intervaller. Så find en god belastning i de enkelte intervalblokke, så du kan holde samme intensitet gennem det enkelte interval og gennem alle intervaller i blokken.

3) 30 min tempo @ stabilt pace midtZ3/RPM 90-100. Kør på let rullende rute med konstat pres i pedalerne. Kør i grupper, hvor i kører rulleskift i grupper af 4-5 mand med føringer på ca. 15 sek..

Afrul:

10 min let rul @ Z1/RPM90-95

Næste træning sport

lørdag 18-08-18 00:00: Aarhus MTB selvtræning/klubtræning: Løbsforberedelse

Hvis muligt køres løbsfroberedelsen på ruten, da det giver den mest optimale forberedelse. der kæres 2 runder. Først en runde med fokus på at få styr på ruten fysisk/teknisk/mentalt og finde de gode linjer på teknisk op og ned. Herefter en runde @ 100% race-pace for at få en fornemmelse af ruten ved løb-intensitet!

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:
1) En runde med fokus på at få styr på ruten fysisk/teknisk/mentalt og finde de gode linjer på teknisk op og ned.

2) 10 min lettere rul, hor ruten tænkes igennem og der visualiseres hvordan den køres bedst.

3) En runde @ 100% race-pace for at få en fornemmelse af ruten ved løb-intensitet!

Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!

Kan der ikke køres løbsforberedelse på ruten, køres følgende:
Opvarmning:
15 min let rul @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herfter køres følgende interval-blokke med ca. 10 min lettere rul imellem:

Alle intervaller køres på bakker af passende længde.

1) 1x5 min AT @ midtZ4/RPM90-95 på flad grusvej som tillader konstant pres i pedalerne.
2) 2x60 sek siddende power på bakke @ højZ5/RPM95-100. 2min mellem hvert interval.
3) 2x30 sek (de første 15 sek stående herefter siddende) power på bakke @ lavZ6/RPM110. 1min30sek mellem hvert interval.

Generelt: fokus på effektiv krafoverførsel og et godt drive til pedalerne.


Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!
Edit


Træningsplan Sport

August 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen