quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 12 Marts 2017
Søndag 12 Marts 2017
12mar

Søndag 12 Marts 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Mateuzs

12mar

Søndag 12 Marts 2017 kl. 

Aarhus MTB Klubtræning: MTB-stationstræning'' 2x (1x12min Tempo-teknik/flow/power + 3x120sek Bakke-power + 2x6 min AT-styrke)

Opvarmning:

10 min progressivt fra Z1-2/RPM90-100

Herefter gennemkøres de 3 stationer til MTB-stations-træningen (se nedenfor)

5 min let rul

Hovedsektion:
Der er 3 stationer som alle ryttere i mindre grupper skal igennem 2 gange. Hver station tager ca. 15 min. Træneren er ansvarlig for at finde en pasende rute til hver station. Rytterne samles efter at have gennemkørt en station, og træneren fordeler grupperne ud på nye stationer.

Station #1) 1x12min Teknik, flow, power med en grundintensitet @ 85-90%race-pace, så der er overskud til at producere max-power. Kør på kortere teknisk singletrail runde, som køres med stort fokus på at køre teknisk godt og kombinere dette med højintens power (af 6-15 sek varighed) på bakker, ud af sving, etc.)

Station #2) Bakke-power. 3x2min bakke-power @ 105% race-pace/RPM85-90, på relativ stejl og krævende opkørsel. De sidste 15 sek køres stående i tungt gear. 3 min pause imellem - gerne i forbindelse med nedkørsel! Intervallerne køres på benfornemmelse, med det fokus at komme op så hurtigt som muligt!

Station #3) 2x6 min AT @ midtZ4/RP;80-85 (pulsen skal ligge her efter ca, 3 min) på jævn stigning. Der køres siddende hele vejen! 3 min pause imellem - gerne i forbindelse med nedkørsel!

Afrul:
10 min @Z1/RPM90-100

Næste træning sport

mandag 18-06-18 00:00: Uge-fokus: Vedligeholdelsesfase - uge 25 og 26

Første halvdel af sæsonen er nu slut efter weekendens DM XCO og derfor byder de kommende uger på en 'vedligeholdelsesfase', hvor kroppen 1) skal restituere fysisk/mentalt efter intens træning og konkurrence i første konkurrencefase, 2) skal holde skarpheden vedlige gennem korte intense intervaller eller La Santa Cup'en på de kommende 2 torsdage og 3) skal træne grundlæggende udholdenhed og MTB-teknik, da disse aspekter skal bygges op igen, for at sikre et solidt niveau frem mod sidste halvdel af sæsonen!

Det er vigtigt at der mandag-fredag trænes relativt let, så der er 5 dage med overordnet restitution i begge uger.


Begge lørdage er der fokus på generel grudntræning på landevejen med indlagt power.

Begge søndage er der fokus på træning af grundlæggende MTB-udholdenhed og teknik.

Efter disses to uger starter den mere målrettede træning op igen og der sættes fokus på sidste halvdel af sæsonen.

Så der kan ses frem til 2 uger med stor variation henover ugen, med både meget fokuseret restitution, sjov og intens konkurrence samt lettere træning!

OBS: Hvis man føler at der er behov for en længere periode uden for meget cykeltræning, for netop at finde motivationen frem mod sidste halvdel af sæsonen, så er det i disse uger, at man kan tage et 'break' på op til 5 dage uden cykling!


Træningsplan Sport

Juni 2018
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen