quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Tirsdag 28 Marts 2017
Tirsdag 28 Marts 2017
28mar

Tirsdag 28 Marts 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

18:00 

Tirsdag 28 Marts 2017 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: 2x15 min teknik/flow/power+6x90sek op/ned-bakkepower+6x15sek max-power

Opvarmning:
1) 15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

2) En omgang på intervalrunden, hvor intensiteten presse op på bakker og lig

3) 5 min let rul.

Sektion #1:

Følgende sektioner køre med ca. 10 min let rul/pause imellem.

1) 2x15 min teknik/flow/power-interval med fokus på god teknik og kortidspower (5-15 sek). Køres på let rullende single trail. Fokuser på teknik/flow/power fremfor generel intensitet i intervallet, men forsøg at presse intensiteten så højt op så muligt under forudsætning at der køres kontrolleret! 5 min pauserul

Sektion #2

1) 10 min let rul.

2) 6x60 sek op/ned-bakkepower @ kontrolleret all-out/RPM60-85. Der køres skiftevis 15sek siddende og 15 sek stående (her geares der 2 gear op). 90 sek pause, hvoraf der indlægges en teknisk nedkørsel på lige efter intervallet.

3) 6x15 sek max-power med fokus på et kraftfuldt tråd! 45 sek pause. hvoraf der indlægges en teknisk nedkørsel på lige efter intervallet.


Afrul:


15 min let rul.

Næste træning sport

mandag 18-06-18 00:00: Uge-fokus: Vedligeholdelsesfase - uge 25 og 26

Første halvdel af sæsonen er nu slut efter weekendens DM XCO og derfor byder de kommende uger på en 'vedligeholdelsesfase', hvor kroppen 1) skal restituere fysisk/mentalt efter intens træning og konkurrence i første konkurrencefase, 2) skal holde skarpheden vedlige gennem korte intense intervaller eller La Santa Cup'en på de kommende 2 torsdage og 3) skal træne grundlæggende udholdenhed og MTB-teknik, da disse aspekter skal bygges op igen, for at sikre et solidt niveau frem mod sidste halvdel af sæsonen!

Det er vigtigt at der mandag-fredag trænes relativt let, så der er 5 dage med overordnet restitution i begge uger.


Begge lørdage er der fokus på generel grudntræning på landevejen med indlagt power.

Begge søndage er der fokus på træning af grundlæggende MTB-udholdenhed og teknik.

Efter disses to uger starter den mere målrettede træning op igen og der sættes fokus på sidste halvdel af sæsonen.

Så der kan ses frem til 2 uger med stor variation henover ugen, med både meget fokuseret restitution, sjov og intens konkurrence samt lettere træning!

OBS: Hvis man føler at der er behov for en længere periode uden for meget cykeltræning, for netop at finde motivationen frem mod sidste halvdel af sæsonen, så er det i disse uger, at man kan tage et 'break' på op til 5 dage uden cykling!


Træningsplan Sport

Juni 2018
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen