quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 01 Oktober 2017
Søndag 01 Oktober 2017
01okt

Søndag 01 Oktober 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Nielsen

08:00 

Torsdag 28 September 2017 kl. 08:00

Isaberg efterår 2017

Så går turen igen i år til Isaberg, hvor vi har reserveret 4 personers hytter.

Vi ankommer torsdag d. 28/9 og rejser hjem søndag d. 1/10-17.
Inkluderet i prisen er 3 x morgenmad 3 x frokost og 2 x aftensmad.

Slutrengøring af hytterne står vi selv for.

Der arrangeres kørsel og færgeoverfart i facebookgruppen Isaberg efterår 2017.

Mere info om stedet:
http://www.isaberg.com/dk/vinter/ophold/hytter/uttern-39-m/

Tilmelding sker på shoppen: https://flexbillet.dk/aarhus-mtb/event/dewnpt

Sidste frist for tilmelding er 28/7-17.

Mvh Turudvalget.

10:00 

Søndag 01 Oktober 2017 kl. 10:00

Aarhus MTB Klubtræning: MTB udholdenhed med fartleg (2x10min)

Opvarmning:
15 min progressivt Z1-Z2/RPM90-100.

Hovedsektion:
120 min MTB-udholdenhed træning' med fokus på 1) god teknik og 2) et hurtigt effektivt tråd.

Kør på sjov og motiverende rute, med mange sjove single trail passager.

Indlæg perioder af 2 perioder af 10 min med fartleg @ ca. 90-95% race-pace. Disse periode kan med fordel køres i mindre grupper af 2-3 mand med føringer på 1-2min. Sørg for at der er et passende forhold mellem høj og lav intensitet, så det ikke bliver for hårdt!


Afrul:
15 min Z1/RPM100.

Næste træning sport

mandag 18-06-18 00:00: Uge-fokus: Vedligeholdelsesfase - uge 25 og 26

Første halvdel af sæsonen er nu slut efter weekendens DM XCO og derfor byder de kommende uger på en 'vedligeholdelsesfase', hvor kroppen 1) skal restituere fysisk/mentalt efter intens træning og konkurrence i første konkurrencefase, 2) skal holde skarpheden vedlige gennem korte intense intervaller eller La Santa Cup'en på de kommende 2 torsdage og 3) skal træne grundlæggende udholdenhed og MTB-teknik, da disse aspekter skal bygges op igen, for at sikre et solidt niveau frem mod sidste halvdel af sæsonen!

Det er vigtigt at der mandag-fredag trænes relativt let, så der er 5 dage med overordnet restitution i begge uger.


Begge lørdage er der fokus på generel grudntræning på landevejen med indlagt power.

Begge søndage er der fokus på træning af grundlæggende MTB-udholdenhed og teknik.

Efter disses to uger starter den mere målrettede træning op igen og der sættes fokus på sidste halvdel af sæsonen.

Så der kan ses frem til 2 uger med stor variation henover ugen, med både meget fokuseret restitution, sjov og intens konkurrence samt lettere træning!

OBS: Hvis man føler at der er behov for en længere periode uden for meget cykeltræning, for netop at finde motivationen frem mod sidste halvdel af sæsonen, så er det i disse uger, at man kan tage et 'break' på op til 5 dage uden cykling!


Træningsplan Sport

Juni 2018
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen