SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 01 Oktober 2017
Søndag 01 Oktober 2017
01okt

Søndag 01 Oktober 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Nielsen

08:00 

Torsdag 28 September 2017 kl. 08:00

Isaberg efterår 2017

Så går turen igen i år til Isaberg, hvor vi har reserveret 4 personers hytter.

Vi ankommer torsdag d. 28/9 og rejser hjem søndag d. 1/10-17.
Inkluderet i prisen er 3 x morgenmad 3 x frokost og 2 x aftensmad.

Slutrengøring af hytterne står vi selv for.

Der arrangeres kørsel og færgeoverfart i facebookgruppen Isaberg efterår 2017.

Mere info om stedet:
http://www.isaberg.com/dk/vinter/ophold/hytter/uttern-39-m/

Tilmelding sker på shoppen: https://flexbillet.dk/aarhus-mtb/event/dewnpt

Sidste frist for tilmelding er 28/7-17.

Mvh Turudvalget.

10:00 

Søndag 01 Oktober 2017 kl. 10:00

Aarhus MTB Klubtræning: MTB udholdenhed med fartleg (2x10min)

Opvarmning:
15 min progressivt Z1-Z2/RPM90-100.

Hovedsektion:
120 min MTB-udholdenhed træning' med fokus på 1) god teknik og 2) et hurtigt effektivt tråd.

Kør på sjov og motiverende rute, med mange sjove single trail passager.

Indlæg perioder af 2 perioder af 10 min med fartleg @ ca. 90-95% race-pace. Disse periode kan med fordel køres i mindre grupper af 2-3 mand med føringer på 1-2min. Sørg for at der er et passende forhold mellem høj og lav intensitet, så det ikke bliver for hårdt!


Afrul:
15 min Z1/RPM100.

Næste træning sport

lørdag 24-02-18 00:00: Aarhus MTB Selvtræning MTB-funktionelstyrke - Fast-track-singletrail (4x2min) + XCO-styrke (4x5min)

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:
Følgende 2 elementer trænes med 10 min lettere rul imellem.

1) 4x2min 'fast-track-Singletrail' @ 100% race-pace, hvor du i et relativt let gear og med et hurtigt/effetivt trådt skal forcere en flad singletrail-sektion hvor MTB'en skal 'flyves' henover. Fokuser på at komme godt ind i sving, ved at vinde den optimale 'lige' linje og bremse før svinget (så lidt som muligt), så der holdes fart og flow! 4 min pause imellem.


2) 4x5 min XCO-Styrke @ 90 % race-pace/RPM 60-65 (altså MEGET styrkebetonet tråd). Køres siddende med tung gearing på flad grusvej. 4 min pause Dette interval skal være hårdt for benene og ikke lungerne!

4) Den resetrende tid køres @ midtZ2/RPM90-100 på let rullende rute.


Afrul:

10 min @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.


Træningsplan Sport

Februar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen