SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Fredag 01 December 2017
Fredag 01 December 2017
01dec

Fredag 01 December 2017 kl. 

Selvtræning: MTB Styrketræning - Kettlebell dødløft, goblet sqaut og Bulg Split squat (5 runder)

Opvamning:

Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1) 5 x overhead-squats (med let træ-pind over hovedet)
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).


Hovedsektion:

Til hovedsektionen skal bruges kettlebells (evt. håndvægte) af passende vægt. Så kroppen belastes og udfordres uden at det går ud over teknik og korrekt udførelse af øvelsen. 

Der skal altid arbejdes med følgende fokus: 
1) En lige/ret ryg og kigges fremad - hovedet skal være i naturlig forlængelse af rygsøjlen. 
2) Brystet skal være åbent/fremskudt, skuldreblade samlet og sænket (i baglommen). 
3) Fødderne skal være 'solidt plantet' i gulvet og der skal være kontakt med hele fodfladen. Vægten skal primært være på hælen.
4) Håndled skal være lige.
5) Vejret skal trækkes helt ned i maven, så der opretholdes god kropsspænding.

Der trænes 3 Super-set hvor 2 øvelser, kombineres. Indlæg 5-10 dybevejrtrækning mellem hver øvelse.
Der trænes 5 runder af hvert super-set, med 1 min pause mellem hver runder og 5 min pause mellem hvert super-set.
HUSK: Øvelserne laves med passende vægt, så der kan holdes fokus på funktionalitet, bevægelse og teknik!

Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter/af din træner til korrekt udførelse!


Super-set 1: 10xKettlebell dødløft+5xBox-jump på kasse i ca. knæhøjde (OBS: Husk armtræk, blød landing med affjedring i knæ/hofte og gå skiftevis ned på højre/venstre ben!

Super-set 2: 10xkettlebell Goblet squat+ Farmer Walk (gå 10 meter en kettlebell i den ene hånd - både for højre og venstre side)

Super-set 2: 5xBulgarian split-squat med hvert ben (hold en kettlebell/håndvægt i hver arm)+5xRenegade-row i hver arm

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal planke med 5 gange benløft med hvert ben.

Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.

Næste træning sport

tirsdag 27-02-18 00:00: Træningsansvarlig: Jakob

Træningsplan Sport

Februar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen