SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Lørdag 23 December 2017
Lørdag 23 December 2017
23dec

Lørdag 23 December 2017 kl. 

Selvtræning: Power-spins (3x1min) + MTB-XCO-SubAT (3x10 min @ 90% race-pace)

Opvarmning:
15min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:

Følgende to elementer trænes med 5 min imellem.

1) 3x1min POWER-spins @ kontrolleret all-out på flad grusvej. De første 15 sek køres i 'tungt-gear med et styrkebetonet tråd (RPM80-85) og herefter 45 sekunder i lavere gaer og hurtigt effektiv kadence (RPM 100-110). Der holdes 'konstante' watt/intensitet gennem hele intervallet. 2 min pauserul.

2) 1 'opvarmningrunde' på den runde hvor der skal køres intervaller. Der 'trilles' rundt.

3) 3x10 min MTB-SubAT @ 90% race-pace (gennemsnits-intensiteten for intervallet skal ligge her) på XCO-specifik rundstrækning med en blanding af bakker af forskellig længde, grusvej og singletrail. Varier trådet, så det er både let/effektivt og tungt/kraftfuldt. Indlæg mange stående perioder, så der trænes at arbejde ind og ud af sadlen. 5 min pauserul.


Afrul:

20 min stabilt pace @ lavZ2/RPM100

Næste træning sport

lørdag 20-01-18 00:00: Aarhus MTB - valgfri selvtræning: MTB-AT (6x6) + Peak-power (4x30) + tekniske nedkørsler

Opvamrning:

15 min @ Z1 (meget let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet

Hovedsektion:

90min MTB udholdenhed, hvor der indlægges følgene inteval-sektioner undervejs. Mellem hver sektion indlægges 10-15 min

1) 4x30 sek Peak-power @ 'kontrolleret max' (der skal kunne holdes samme watt i alle intervaller) på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille! 2min30sek mellem hver.


2) 6x6min AT @ progressivt fra lav til midtZ4/RPM90-95. Køres på flad rundstrækning, der tillader et konstant pres i pedalerne!. 3 min pauserul.
Fokus på at have føling med peadlen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!


3) Der skal køres 3 på hver sin måde teknisk krævende nedkørlser (hver nedkørsel køres 3 gange). Den ene skal være stejl, den anden med mange sving og den tredje med mange rødder. Fokus på god teknik med 1) en lige lang ryg, 2) orienter din fremad, så du kan se den gode linje, 3) spænd op i din core og hofter, så du kan styre cyklen med god kropsspænding. På de mellemliggende opkørsler køre i lettere gear i roligt tempo!

Nedvarmning
15 min @ lavZ2 (let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen