SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Lørdag 06 Januar 2018
Lørdag 06 Januar 2018
06jan

Lørdag 06 Januar 2018 kl. 

Aarhus MTB Selvtræning (kan trænes hvis du ikke kører vinte cup): MTB-race-pace (3x15min)

Opvarmning: 

15 min progressivt Z1-2.

En opvarmningsrunde på den runde hvor race-pace-intervallerne skal køres. Pres intensiteten op på bakkerne, får at få gang i kroppen til intervallerne

5 min let rul

Hovedsektion:

3x15min MTB-Race-pace @ 95-105%race-pace. Kør på XCO-specifik rundstrækning med både lange og korte bakker, flad grusvej og singletrail med tekniske passager.
Hold stort fokus på høj intensitet kombineret med god teknik!
 
Indlæg 10 min let rul imellem de to intervaller.

Nedvarmning;

Afslut med 15 min Z1/RPM100.

06jan

Lørdag 06 Januar 2018 kl. 

Cykelbørsen Vinter Cup #3

Så er der mulighed for at få højintens træning i ben og lunger. Forvent ikke at gave friske ben, da der er trænet relativt hårdt ugen igennem. Men kør med det der er at 'skyde' med på dagen og kæmp hele vejen!

Go' fornøjelse!


Forslag til opvarmning:

Hvis muligt køres en opvarmningsrunde på ruten, hvor intensiteten presses op på bakker, og der holdes godt flow på singletrail og lettere pres på grusnstrækninger.
Herefter 5-10 min let rul inden start!

Alternativ kan følgende opvarmning køres.

Rolig tur Z1, RPM90-100 ca. 30 indlæg med 5 min mellemrum følgende:

1) 10 min p @ Z2, hvor du fokuserer på god teknik og et hurtigt/effektivt tråd (RPM95-100)

2) 5 min hvor intensiteten op bygges progressivt fra midtZ2 til midtZ4. Køres på jævn bakke med fokus på at få fart i benene!

3) 2 x 30 siddende power/RPM105 på relativt tungt gear. 1min30 sek mellem hver!

3) 4 x 10 sekunder antritt med god power/ RPM progressivt fra 100-120 RPM/fokus på hoftestabillitet og et effektivt rundt tråd.

Herefter 5-10 min let rul inden start

Go' fornøjelse!

Næste træning sport

lørdag 20-01-18 00:00: Aarhus MTB - valgfri selvtræning: MTB-AT (6x6) + Peak-power (4x30) + tekniske nedkørsler

Opvamrning:

15 min @ Z1 (meget let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet

Hovedsektion:

90min MTB udholdenhed, hvor der indlægges følgene inteval-sektioner undervejs. Mellem hver sektion indlægges 10-15 min

1) 4x30 sek Peak-power @ 'kontrolleret max' (der skal kunne holdes samme watt i alle intervaller) på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille! 2min30sek mellem hver.


2) 6x6min AT @ progressivt fra lav til midtZ4/RPM90-95. Køres på flad rundstrækning, der tillader et konstant pres i pedalerne!. 3 min pauserul.
Fokus på at have føling med peadlen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!


3) Der skal køres 3 på hver sin måde teknisk krævende nedkørlser (hver nedkørsel køres 3 gange). Den ene skal være stejl, den anden med mange sving og den tredje med mange rødder. Fokus på god teknik med 1) en lige lang ryg, 2) orienter din fremad, så du kan se den gode linje, 3) spænd op i din core og hofter, så du kan styre cyklen med god kropsspænding. På de mellemliggende opkørsler køre i lettere gear i roligt tempo!

Nedvarmning
15 min @ lavZ2 (let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen