quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 08 Marts 2018
Torsdag 08 Marts 2018
08mar

Torsdag 08 Marts 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

18:00 

Torsdag 08 Marts 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: XCO-fartleg (1x15min) + VO2max-bakke-power (6x2min) + svævende single-trail (2x4min)

Opvarmning:
5 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

1) 1x15 min XCO-fartleg @ 90-105% race-pace på XCO-specifik rundstrækning, med fokus på at holde et godt pres på bakker, flow på fladere passager og kontrol på nedkørsler. Køres i grupper af 2-3 mand der er 'matched efter niveau - fysisk/teknisk'. Der tages på skift føringer af 2-3min.

5 min stabilt pace Z2/RPM990-95
Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.


Hovedsektion:

1) Bakke intervaller - 6x2min MAP (VO2max)) @ højZ4-lavZ5/RPM80/siddende. De sidste 15 sek stående i tungt gear/RPM60-65. Intervaller køres på bakke med konstant hældning. ca. 3 min mellem hver, hvor en del af pausen er en nedkørsel lige efter bakken, som køres med stort fokus på kontrol og fart!

2) 2x4min 'svævende-Singletrail', hvor du effektivt og let skal forcere en flad singletrail-sektion. Fokuser på et effektiv tråd og spænd op i kroppen, så du har en lige ryg, åbent bryst, og kigger fremad, og brug armene til at 'pumpe' med. 2 min pause imellem.
Der køres @ 90% race-pace.


Afrul:

15 min let rul @ Z1-lavZ2/RPM10

 

Energiindtag: Sørg for at få drukket mellem 750-1000 ml i timen og indtage ca. 30-50 gr. kulhydrat pr. time (behovet kan variere meget fra person til person - så mærk efter hvilken mængde du har det godt med) enten som energidrik/gels eller barer/bananer/O.lign hvis der er behov for mere fast føde.

Energiindtaget bør startes efter ca. 40-45 min hvor kroppen er klar til at optage energi!

 

 

Næste træning sport

fredag 25-05-18 00:00: Træningsfri

Nyd en rolig dag uden træning - fokuser på afslapning/hvile samt sund/nærende kost og adspredelse!

Formålet med dagen er at få restitueret efter de sidste dages træning og bliver klar til en weekend med både Vinter Cup og 'Langtur på landevejen!'


Træningsplan Sport

Maj 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen