quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 22 Marts 2018
Torsdag 22 Marts 2018
22mar

Torsdag 22 Marts 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Jakob

18:00 

Torsdag 22 Marts 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning:: XCO-tons (2x6min) + 6x90sek OP/NED-bakke-power + 2x10 min teknik/flow/power

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne. Benene skal være varme til opvarmnings-intervallerne.

Hovedsektion:
Følgende sektioner køres med ca. 10 min let rul imellem.

1) 2x6 min 'XCO-tons' @ 95-100% race-pace på flad grusvej. Der køres i relativt hurtigt gear (RPM ca. 95-100). 4 min let rul mellem intervallerne.

2) 6x90 sek op/ned-bakkepower @ kontrolleret all-out/ (ca. 110% race-pace)/RPM80-85 og 60-65. Der køres skiftevis 15sek siddende ca. 80-85 RPM og 15 sek stående (her geares der 2 gear op) @ ca. 60-65 RPM. 90 sek pause, hvor der indlægges en teknisk nedkørsel lige efter intervallet for at simulere en løbssituation. Der er fokus på at træne omstillingsevnen fra siddende til stående cykling under stor belastning/høj intensitet og at kunne variere kadencen

3) 2x10min teknik/flow/power @ ca. 95%race-pace, Kør på kortere teknisk singletrail runde, som køres med stort fokus på at køre teknisk godt og kombinere dette med højintens power (af 6-15 sek varighed) på bakker, ud af sving, etc.) ! 5 min pauserul.
Mærk efter i kroppen efter det første interval, og er du ved at være meget træt, så er det ok kun at køre det ene.

4) Resten af tiden trænes der fokuseret med teknik på nedkørsler.


Afrul:

10min let rul @ Z1/RPM100: Der indlægges 3x1min spins @ let gear/effetktiv tråd (RPM105-110) Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

Næste træning sport

onsdag 23-05-18 00:00: Selvtræning - træningspas #2: Restitution med teknik - 6x60sek spins

Trænes hvis du har tid og overskud!
60 min LET cykling @højZ1/RPM90-100 med fokus på restitutionstræning samt træning af et teknisk godt tråd!.

Kør enten på flad rute eller hometrainer, som tillader et let pres i pedalerne samt mulighed for at fokusere på god 'tråd-teknik' i de indlagte spins!

Indlæg efter 30 min:


1) 6x60 sek spins @ i let gear/watt @ midtZ2/RPM progressivt fra 95-120 (2min mellem hver). Fokus på at spænde op i kropskernen, så de er stabilitet!


Kør med en let og effektiv kadence og fokuser på stabile hofter. og et godt drive til pedalerne!

Afslut med en god fornemmelse mentalt og 'lethed' i benene!


Træningsplan Sport

Maj 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen