quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Mandag 26 Marts 2018
Mandag 26 Marts 2018
26mar

Mandag 26 Marts 2018 kl. 

Uge-fokus: Forberedelsesfase #2 - uge 7 af 8

Dette er syvende uge af forberedelsesfase #2.

Normalt trænes der i blokke af 2 uger med belastning og herefter restitution, men for at stimulere ekstra rent fysisk, frem mod sæsonstart, træner der endnu en uge med fokuseret træning ugen igennem.

Bemærk at der fra denne uge er skåret ned i belastningen i styrketræningen, så der i det ene pas trænes 2x5 istedet for 3x5.


Så skal der også stort fokus i restitutionen, så der er energi fysisk og overskud mentalt, til at der kommer kvalitet i træningen ugen igennem!

Go' træning!

26mar

Mandag 26 Marts 2018 kl. 

Selvtræning: Styrketræning - MTB-styrke: Back Squat, Ben-pres - 2x5

Opvamning:
Supersæt 1:
Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1)10xkettlebell swings
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).


Hovedsektion:
Der trænes 2 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Floor press
Super-set 2: Ben-pres + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.

08:00 

Lørdag 17 Marts 2018 kl. 08:00

Træningslejr Mallorca

Kære alle 

Klubbenstræningskonslulent, Jacob Agger, tilbyder træningslejr på Mallorca i uge 12 og 13. 


Træningslejrens program er tilrettelagt til konkurrence/licens-ryttere. Det er forventet at man har en solid form inden afgang (alle der deltagere i sportsholdet træning, har den nødvendige form). 

Se på Mallorca MTB camp 2018 (klik på linket).  

Jeg synes vi skal prøve at samle en folk fra AarhusMTB. Nikolaj Meier, Peder og Frederik deltog sidste år. Jeg har kun hørte gode ting fra dem. 

Flybiletterne stiger i pris jo tættere vi kommer på og derfor, synes jeg at vi skal have taget en beslutning hurtigst muligt. 

DEADLINE FOR TILKENDEGIVELSE MED SERIØS INTERESSE 1/11-17 !!

Jeg synes at vi (AarhusMTB) skal vælge at deltage enten uge 12 eller uge 13, den beslutning er selvfølgelig deltagernes. 

Har du spørgsmål ring eller skriv til Asger (). 

 

 

Arrangementer

08jul
Klubtur til Saalbach (Østrig)
søndag kl.09:00 - søndag kl. 09:00
09sep
Klubtur til Auning med Flæsk
søndag kl.09:00 - 15:00

Login

Gå til toppen