quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Tirsdag 10 April 2018
Tirsdag 10 April 2018
10apr

Tirsdag 10 April 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Asger

18:00 

Tirsdag 10 April 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: Teknik/flow (1x10min) + Max-power (4x60sek) + Teknik

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:
Følgende sektioner trænes med 5-10 min let rul/pause i mellem.

1) 10 min teknik/flow @ 85 % race-pace på let rullende singletrail. Fokuser på et hurtigt og effektivt tråd.

2) 4x60 sek max-power på fladere bakke, som tillader et hurtigt og kraftfuldt tråd. Der køres @ højest mulig intensitet i alle intervaller. 3min pauserul.

3) 15 min fokuseret tekniks-træning: Vælg f.eks. et drop/gap du vil træne specifikt på at mestre, eller en større træstamme du vil bunny-jumpe eller et 'bumb' du vil pumpe hurtigt og effektivt!


Afrul:
15 min @ lavZ2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Næste træning sport

mandag 21-05-18 00:00: Uge-fokus: Konkurrencefase #1 - uge 7

Dette er syvende uge af konkurrencefase #1, som byder på andet løb i MTB-Ligaen!!

Ugen har til fokus at gøre kroppen klar til et godt race på søndag.

Så som altid i løbsuger handler det om restitution og aktivering, således at kroppen er frisk og parat til at præstere på løbsdagen.

Det er vigtigt at der trænes let mandag til onsdag, dog med stor kvalitet i de enkelte højintense arbejdsperioder der er i forbindelse med tirsdagen klubtræning og mandagens styrketræning!

Torsdag er der stort fokus på højintens træning specifikt rettet mod XCO-performance. Dette træningspas skal gøre jer klar og skarpe, uden at udtrætte. Så afslut med overskud og lyst til mere!

Fredag skal der hviles i bund, så kroppen kommer i plus fysisk og mentalt, inden lørdagens forberedelse på ruten, hvor det gælder om at få 'ruten ind under huden', så i har en god fornemmelse af den på race-day!

HUSK: Glæd jer til løbet og hold jeres egen fest på sporet. I har trænet længe og målrettet efter at præstere godt i ligaen. Den gode præstation ligger i det optimale felt mellem XCO-fysik/XCO-teknik/XCO-psyke!

Go' træning og ikke mindst godt race!


Træningsplan Sport

Maj 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen