quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Træningspas #2: Aarhus MTB - valgfri selvtræning: MTB-power/teknik ( power-forcering med hop, 30sek power med berm, nedkørsel med drop/gap)
Lørdag 19 November 2016
af Asger Givskov

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.


Hovedsektion:
Træn følgende sektioner med stort teknisk fokus. Indlæg ca. 5 min mellem hver sektion.

1) 5xpower-forcering af ca. 15 sek med hop over træstamme og lignende i høj fart - dvs. du 'sprinter' derhen og forcerer forhindringen. 1min45sek pause.


2) 5x tekniske kortere accelerationer af 30 sek. som indeholder et berm undervejs! 1min30sek pause. Se hvor meget cyklen kan 'kantes' - altså ligges ned i svinget!

4) 5x nedkørsel med drop/gap undervejs. Køres med højest mulige fart. ca. 2 min imellem for at sikre godt fokus.

5) Brug den resterende tid på at træne i at køre på baghjul, balance-øvelser, olign.
.
Afrul:
15 min @ lav Z2/RPM95-100 på helt flad vej.

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

lørdag 23-06-18 00:00: Selvtræning: Let distance med MAX-power (6x30sek all-out)

Opvarmning:
15 min @ højZ1-lavZ2/RPM90-100.


Hovedsektion
120 min stabilt pace i @ lavZ2/RPM 90-100. På flade rute.

Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.

Indlæg følgende interval-blok efter ca. 15

1) 6x30sek kontrolleret all-out, med fokus på maksimal watt-produktion. Køres siddende. 4min30sek pauserul @ højZ1-lavZ2/RPM90-95. Der er lang pause imllem, for at sikre der kan produceres maksimal intensitet hver gang

Afrul:
15 min @ højZ1-lavZ2/RPM90-100.

Forvent et relativt let træningpas. Afslut med en god fornemmelse og stort overskud fysisk/mentalt.


Træningsplan Sport

Juni 2018
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen