SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubtræning: MTB-tempo Single-speed (2x15 min @ 80-85% race-pace) + 6xteknisk nedkørsel
Søndag 27 November 2016, 10:00 - 13:00
af Asger Givskov

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

1) 3x 'Et-bens Single-trail' hvor der på en ca. 4 min runde bestående af singletrail og grusvej, køres med et ben (det anden ben klikket ud af pedalen). Der fokuserer på 1) et relativt styrkebetonet tråd og 2) det runde tråd, hvor 'knæet kastes op over styret i toppunktet og der skrabes mudder af skoen i bunden af trådet' indlæg en flow-sektion midtvejs (1-1½min), hvor begge ben træder. Der køres 2 runder med hvert ben altså 4 runder i alt! 1 min let rul mellem hver runde. Intensitet @ 80-85% race-pace (kør meget på benfornemmesle).

Hovedsektion:

Følgende to elementer trænes idag med ca. 5-10 min mellemrum.


1) 1 runde på den runde hvor der skal køres intervaller. Intensiteten presse op på bakkerne, for at få gang i kroppen inden intervallerne!

2) 2x15 min MTB-tempo @ 80-85% race-pace (kør meget på benfornemmesle). Køres på XCO lignende rundstrækning med meget rullende singletrai og kortere power-bakker.
OBS: Der køres i det samme gear på hele runden, så trådet hele tiden variere pga. terænnet. Så find det mest passende gear og hold det.
5 min pause rul!.


3) 6x gange teknisk nedkørsel, hvor der er et drop/hop undervejs. På den mellemliggende bakke, køres siddende med et hurtigt og flydenden tråd!

Afrul:

15 min let rul @ Z1/RPM100 @ Z1

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

mandag 20-11-17 00:00: Uge-fokus: Base #2 - uge 1 af 6

Fra denne uge starter en ny træningafase - BASE-træning #2, som har en varighed på 6 uger.

Der trænes i 2 blokke af 3 uger, hvor der er hver blok trænes 2 uger med relativ stor belastning og herefter 1 uge med først 3 dages fokus på restitution herefter 5 dages med gradvis tilvænning til en større belastning end før.


Dette er første uge af BASE #2. Der er forsat fokus på at opbygge en god funktionel BASE bestående af udholdenhed/tempo, funktionel-styrke og teknik.

Som i BASE #1 er der 2xstyrketræning, 1xløb Undtagen denne uge) grundet Vinter Cup'en), men nu mulighed for 4 træningspas i sadlen, da der lørdag indlægges et valgfrit selvtræningspas.

I styrketræningen er det vigtigt forsat at have stort fokus på teknik og korrekt udførelse af øvelserne, fremfor at fokusere på vægt, da høj vægt ofte nedsætter kvaliteten i øvelserne hvis ikke teknikken og grundstyrken er på plads!

Det er forsat vigtigt at få løbet den ene gang om ugen - HUSK at løb skal ses som lettere træning der ikke som sådan træner kroppen rent fysisk, men bidrager til en funktionel-base!

Selve træningen i sadlen er fordelt på 1-2xROAD, 1xSpinning og 1-2xMTB Dette giver forsat stor afveksling og sikrer at der kan trænes henover et bredt fysisk spektre!

Det er vigtigt at der fra denne fase tilmed er sættes stort fokus på den daglige restitution og even til at hurtigt komme ovenpå efter de enkelte træningspas. Så god nattesøvn og sund/varierende kost skal prioriteres!

Go' træning!


Træningsplan Sport

November 2017
M T O T F L S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen