SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Træningspas #1: Trail-løb og planke-variation
Lørdag 07 Januar 2017
af Asger Givskov
Kontakt Asger Givskov Jørgensen

1) 20 min let løb i skoven - gerne på flad single-trail, som gør det sjovt og motiverende.



2) Planke-variation.

1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben + 4) Omvendt-planke med vægten på hæle og skulderblade (lænden løftet fra gulvet og armene langs siden) - på skift løftes højre og venstre ben så højt op som muligt.
Trænes som et super-sæt. Dvs. at alle øvelser laves sammenhængende, hvorefter der er en pause på 1 min. Der laves 3 runder.

3) 5 min grundig udstrækning.

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

torsdag 18-01-18 19:00: Aarhus MTB Klubspinning: Bakke-power-kombi - 4x3min + 4x1½min + 6x45sek

Opvarmning:
10 min progressiv @ midtZ2/RPM100. Der er fokus på et hurtigt effektiv tråd, med et godt drive til pedalerne og stabile hofter.

Hovedsektion:
Følgende sektioner køres med 5 mellemrum @ højZ1/RPM90-100.


1) 4x3min (VO2max) bakke-styrke @ lavZ5/RPM80-85. De sidste 15 sek stående at tung belastning/RPM60-65. Køres meget kontrolleret, så intensiteten kan holdes på et konstant niveau gennem alle intervaller. 3 min let rul @ Z1/RPM90 imellem hvert interval

1) 6x1½min (VO2max) bakke-power @ midtZ5/RPM90-95. Køres meget kontrolleret, så intensiteten kan holdes på et konstant niveau gennem alle intervaller. 3 min let rul @ Z1/RPM90 imellem hvert interval


2) 6x45sek power-styrke. De første 15 sek køres 'kontrolleret max' stående i relativt tung gear, og der sidste 30 sek køres siddende, hvor belastningen holdes! ved den given belastning. Intervallerne skal køres med 'konstante watt' således at der holdes samme watt i alle 6 intervaller. 2min15sek let rul imellem.


Afrul:
10 min @ Z1/RPM95-100. Benne skal spinnes igennem og musklerne løsnes op.


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen