quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubspinning: 1x10min 30sekON/30sekOFF + 2x20 Over/under-SubAT/AT + 4x4 min Op/ned-bakke-styrke
Torsdag 16 Februar 2017, 19:00 - 20:30
af Asger Givskov
Kontakt Asger Givskov Jørgensen

Opvarmning:
5 min progressivt højZ1-højZ2/RPM90-95.

1) 1x10 min micro-bursts, hvor der skiftevis køres med 30 sek @ RPM 100-110 og 30 sek @ RPM 60-65. Generelt skal trådet være let, og der er fokus på et effektivt tråd, med et godt drive i pedalerne gennem hele trådet og stabile hofter.
Intensiteten skal rent watt-mæssigt ligge @ højZ5 i perioder med RPM110-120 og @ Z1 i perioder med RPM 60-65. Pulsen vil henover de første 3-4 min forventes at ligge omkring midtZ4 i slutningen af de intenseperioder!

5 min let rul.


Hovedsektion:

1) 2x20 min SubAT/AT. Der køres skiftevis 3 min @ højZ3/RPM80-85 (lige på grænsen til Z4 og 2 min @ midtZ4)/RPM75-80. Generelt fokus på et styrke-betoner tråd. 5 min pauserul @Z1/RPM90-100


2) 5 min let rul.


3) 4x4 min Op-ned-bakke-styrke @ lavZ4. Fokus på et kraftfuld og styrkebetonet tråd. Der køres skiftevis 15 sek siddende @ RPM80-85 og 30 sek stående @ 60-65 RPM. Der holdes et konstant pres i pedalerne med fokus på et styrkebetonet tråd. HUSK at spænde op i kroppen, kigge fremad og skyde brystet fremad/hofterne. 2 min pauserul @ Z1/RPM100

Generelt: Hold overkroppen oprejst og se fremad/orienter dig!

Afrul: 5 min Z1/RPM100.

Sted Seier fitness
 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

mandag 21-05-18 00:00: Uge-fokus: Konkurrencefase #1 - uge 7

Dette er syvende uge af konkurrencefase #1, som byder på andet løb i MTB-Ligaen!!

Ugen har til fokus at gøre kroppen klar til et godt race på søndag.

Så som altid i løbsuger handler det om restitution og aktivering, således at kroppen er frisk og parat til at præstere på løbsdagen.

Det er vigtigt at der trænes let mandag til onsdag, dog med stor kvalitet i de enkelte højintense arbejdsperioder der er i forbindelse med tirsdagen klubtræning og mandagens styrketræning!

Torsdag er der stort fokus på højintens træning specifikt rettet mod XCO-performance. Dette træningspas skal gøre jer klar og skarpe, uden at udtrætte. Så afslut med overskud og lyst til mere!

Fredag skal der hviles i bund, så kroppen kommer i plus fysisk og mentalt, inden lørdagens forberedelse på ruten, hvor det gælder om at få 'ruten ind under huden', så i har en god fornemmelse af den på race-day!

HUSK: Glæd jer til løbet og hold jeres egen fest på sporet. I har trænet længe og målrettet efter at præstere godt i ligaen. Den gode præstation ligger i det optimale felt mellem XCO-fysik/XCO-teknik/XCO-psyke!

Go' træning og ikke mindst godt race!


Træningsplan Sport

Maj 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen