quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Styrketræning: MTB-styrke: Back Squat, Reverse lunges - 5x5
Fredag 17 Februar 2017
af Asger Givskov

Opvamning:
Supersæt 1: 3 runder af 1x10 two-hand kettelbellswings kombineret med 5xGoblet-squat med 3xbiceps curl' i bunden+3xtwo-hand-shoulder press+5x'Halos' (til hver side)+5xet-bens dødløft (med hvert ben)
Hovedsektion:
Der trænes 5 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Bench Press
Super-set 2: Reverse-lunges (med vægt stang på ryggen som i back squat'en) + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

mandag 21-05-18 00:00: Uge-fokus: Konkurrencefase #1 - uge 7

Dette er syvende uge af konkurrencefase #1, som byder på andet løb i MTB-Ligaen!!

Ugen har til fokus at gøre kroppen klar til et godt race på søndag.

Så som altid i løbsuger handler det om restitution og aktivering, således at kroppen er frisk og parat til at præstere på løbsdagen.

Det er vigtigt at der trænes let mandag til onsdag, dog med stor kvalitet i de enkelte højintense arbejdsperioder der er i forbindelse med tirsdagen klubtræning og mandagens styrketræning!

Torsdag er der stort fokus på højintens træning specifikt rettet mod XCO-performance. Dette træningspas skal gøre jer klar og skarpe, uden at udtrætte. Så afslut med overskud og lyst til mere!

Fredag skal der hviles i bund, så kroppen kommer i plus fysisk og mentalt, inden lørdagens forberedelse på ruten, hvor det gælder om at få 'ruten ind under huden', så i har en god fornemmelse af den på race-day!

HUSK: Glæd jer til løbet og hold jeres egen fest på sporet. I har trænet længe og målrettet efter at præstere godt i ligaen. Den gode præstation ligger i det optimale felt mellem XCO-fysik/XCO-teknik/XCO-psyke!

Go' træning og ikke mindst godt race!


Træningsplan Sport

Maj 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen