quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubtræning: Styrke og teknik (MTB-AT (4x10min) + Et-bens-intervaller (6x1min)
Torsdag 30 Marts 2017
af Asger Givskov

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Efter 15 min indlægges

1) 10 min hård tempo-styrke @ 85% race-pace/RPM80. Det skal primært være hårdt muskulært


5 min pause inden hovedsektionen.

Hovedsektion:

1) 4x10 min MTB-AT-Starter. De første 2 min køres @ 105% race-pace og herefter 95-100 % race-pace. RPM80-90 Der køres på fladere grusvej/singletrail, så der kan holdes et konstant pres i pedalerne med fokus på et styrkebetonet tråd. HUSK at spænde op i kroppen, kigge fremad og skyde brystet fremad/hofterne tilbage, så kroppen har en stærk grundposition på cyklen. 5 min pauserul mellem intervallerne.

2) 6x1min et-bens-intervaller (skiftesvis højre/venstre - 3 i alt med hvert ben), hvor du fokuserer på det ene bens tråds (det andet ben er klikket
ud ad pedalen ogpassivt). Køres på fladere grusvej, der tillader godt fokus! Fokuser på at træde og trække, så der skabes et rundt tråd. 30 sek pause imellem




Afrul:

15 min let rul @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

lørdag 23-06-18 00:00: Selvtræning: Let distance med MAX-power (6x30sek all-out)

Opvarmning:
15 min @ højZ1-lavZ2/RPM90-100.


Hovedsektion
120 min stabilt pace i @ lavZ2/RPM 90-100. På flade rute.

Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.

Indlæg følgende interval-blok efter ca. 15

1) 6x30sek kontrolleret all-out, med fokus på maksimal watt-produktion. Køres siddende. 4min30sek pauserul @ højZ1-lavZ2/RPM90-95. Der er lang pause imllem, for at sikre der kan produceres maksimal intensitet hver gang

Afrul:
15 min @ højZ1-lavZ2/RPM90-100.

Forvent et relativt let træningpas. Afslut med en god fornemmelse og stort overskud fysisk/mentalt.


Træningsplan Sport

Juni 2018
M T O T F L S
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen