SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB klubtræning: MTB-stationstræning'' (teknik/flow/power+3x2min Bakke-power + 2x4 min SupraAT)
Søndag 29 Oktober 2017
af Asger Givskov

Opvarmning:
15 min let rul @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

1) 3x60 sek 'stående-singletrail', hvor der i et tungt gear skal forceres en flad singletrail-sektion i skoven stående. Spænd op i kroppen, så du har en lige ryg, åbent bryst, og kigger fremad! 2 min pause imellem.

5 min let rul

Hovedsektion:

1) Gennemkørsel af de 3 stationer til MTB-stations-træningen (se nedenfor)

5 min let rul

2) Der er 3 stationer som alle ryttere i mindre grupper skal igennem 2 gange. Hver station tager ca. 10 min. Træneren er ansvarlig for at finde en pasende rute til hver station. Rytterne samles efter at have gennemkørt en station, og træneren fordeler grupperne ud på nye stationer.

Station #1) Teknik, flow, power. Kortere teknisk singletrail runde, som køres med stort fokus på at køre teknisk godt og kombinere dette med højintens power (af 6-15 sek varighed) på bakker, ud af sving, etc. Der køres et vist antal omgange, så det passer med ca. 10 min.

Station #2) Bakke-power. 3x2 min siddende bakke-power, på relativ stejl og krævende opkørsel. 2 min pause imellem - gerne i forbindelse med nedkørsel! Intervallerne køres på benfornemmelse, med det fokus at komme op så hurtigt som muligt!

Station #3) 2x4 min AT @ højZ4 (pulsen skal ligge her efter ca, 3 min) på jævn stigning. Der køres siddende indtil der mangler 15 sek, hvor der accelereres stående i tungt gear! 2 min pause imellem - gerne i forbindelse med nedkørsel!

Afrul:
15 min @Z1/RPM90-100

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

Træningsplan Sport

November 2017
M T O T F L S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen