SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Uge-fokus: Base #2 - uge 5 af 6
Mandag 18 December 2017
af Asger Givskov

Dette er femte uge af BASE-træning #2.

Der er lagt op til en uge med masser af kvalitet i træningen. Dette både i sadlen og i styrkelokalet.

Der er stort fokus på hårdere grundtræning i den højere del af intensitetszone 3 (SubAT), for gøre kroppen klar til træning i Z4, som gradvist kommer i større og større fokus fra de kommende uge. HUSK at når der skal trænes i højZ3, så skal det være i Z# og ikke i den lavere del af Z4. For så bliver det for hårdt for tidligt!

Fra lørdag og frem til og med nytåret er der lagt op til selvtræning.

Go' træning!

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

søndag 21-01-18 10:00: Aarhus MTB Klubtræning: Solid udholdenhed med SubAT (2x15min) og Funktionel-styrke (4x8)

180min @ stabilt pace @ primært midtZ2/RPM90-95, kør på let rullende rute.

Fokuser på et let og effektivt tråd!

Indlæg efter ca. 30 og 75 min henholdsvis

1) 2x15min SubAT @ højZ3 (lige på grænsen til Z4)/RPM80-85. 5 min pauserul. Intervallerne køres enkeltvis på en specifik rundstrækning.
Fokus på at have føling med pedalen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!

2) 4x8 min funktionel-styrke @ højZ3/RPM60-65. Det skal være hårdt for primært benmuskulatur og ikke videre hårdt for lunger/kredsløb. Køres på flad vej.. Fokus på 1) et langsomt (men glidende) og styrkebetonet tråd og 2) et god kropsposition med lang lige ryg/åbent bryst og stabile hofter/god spænding i core-muskulaturen. 3 min pauserul @ Z1/RPM100

Afslut relativt træt som en konsekvens af det konstante pres i pedalerne over tid,samt styrke-komponenten i intervallerne!


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen