SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Uge-fokus: Forberedelsesfase #1 - uge 1 af 6
Mandag 01 Januar 2018
af Asger Givskov

Dette er første uge af forberedelsesfase #1, som skal bygge ovenpå det fysiske/tekniske/mentale fundament der er skabt i BASE #1+#2, så kroppen forsat udvikles frem mod konkurrencesæsonen 2018!

Der vil generelt være stort fokus på træning af 1) XCO-power, dette både korttidspower (5-30 sek og længere power-periode (45sek-120min).og 2) MTB-specifik SubAT-træningog AT-træning.

Så glæd dig til en fase, hvor itensiteten gradvist stiger og formen derved udvikles. HUSK at der forsat indgår helt grundlæggende BASE-træning, da de grundlæggende træningstilpasninger forsat skal trænes!

Go' træning!

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

torsdag 18-01-18 19:00: Aarhus MTB Klubspinning: Bakke-power-kombi - 4x3min + 4x1½min + 6x45sek

Opvarmning:
10 min progressiv @ midtZ2/RPM100. Der er fokus på et hurtigt effektiv tråd, med et godt drive til pedalerne og stabile hofter.

Hovedsektion:
Følgende sektioner køres med 5 mellemrum @ højZ1/RPM90-100.


1) 4x3min (VO2max) bakke-styrke @ lavZ5/RPM80-85. De sidste 15 sek stående at tung belastning/RPM60-65. Køres meget kontrolleret, så intensiteten kan holdes på et konstant niveau gennem alle intervaller. 3 min let rul @ Z1/RPM90 imellem hvert interval

1) 6x1½min (VO2max) bakke-power @ midtZ5/RPM90-95. Køres meget kontrolleret, så intensiteten kan holdes på et konstant niveau gennem alle intervaller. 3 min let rul @ Z1/RPM90 imellem hvert interval


2) 6x45sek power-styrke. De første 15 sek køres 'kontrolleret max' stående i relativt tung gear, og der sidste 30 sek køres siddende, hvor belastningen holdes! ved den given belastning. Intervallerne skal køres med 'konstante watt' således at der holdes samme watt i alle 6 intervaller. 2min15sek let rul imellem.


Afrul:
10 min @ Z1/RPM95-100. Benne skal spinnes igennem og musklerne løsnes op.


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen