SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubspinning: 1x10min 15sekON/15sekOFF + 2x15 Over/under-SubAT/AT + 4x3 min Op/ned-bakke-styrke
Torsdag 04 Januar 2018, 19:00 - 20:30
af Asger Givskov

Opvarmning:
5 min progressivt højZ1-højZ2/RPM90-95.

1) 10 min micro-bursts, hvor der skiftevis køres med 15 sek @ RPM 110-120 og 15 sek @ RPM 60-65. Generelt skal trådet være let, og der er fokus på et effektivt tråd, med et godt drive i pedalerne gennem hele trådet og stabile hofter.

5 min let rul.


Hovedsektion:

1) 2x15 min SubAT/AT. Der køres skiftevis 3 min @ højZ3/RPM80-85 og 2 min @ lavZ4/RPM75-80. Generelt fokus på et styrke-betoner tråd. 5 min pauserul @Z1/RPM90-100


2) 5 min let rul.


3) 4x3 min Op-ned-bakke-styrke @ lavZ4. Fokus på et kraftfuld og styrkebetonet tråd. Der køres skiftevis 15 sek siddende @ RPM80-85 og 30 sek stående @ 60-65 RPM. Der holdes et konstant pres i pedalerne med fokus på et styrkebetonet tråd. HUSK at spænde op i kroppen, kigge fremad og skyde brystet fremad/hofterne. 2 min pauserul @ Z1/RPM100

Generelt: Hold overkroppen oprejst og se fremad/orienter dig!

Afrul: 5 min Z1/RPM100.

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

lørdag 20-01-18 00:00: Aarhus MTB - valgfri selvtræning: MTB-AT (6x6) + Peak-power (4x30) + tekniske nedkørsler

Opvamrning:

15 min @ Z1 (meget let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet

Hovedsektion:

90min MTB udholdenhed, hvor der indlægges følgene inteval-sektioner undervejs. Mellem hver sektion indlægges 10-15 min

1) 4x30 sek Peak-power @ 'kontrolleret max' (der skal kunne holdes samme watt i alle intervaller) på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille! 2min30sek mellem hver.


2) 6x6min AT @ progressivt fra lav til midtZ4/RPM90-95. Køres på flad rundstrækning, der tillader et konstant pres i pedalerne!. 3 min pauserul.
Fokus på at have føling med peadlen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!


3) Der skal køres 3 på hver sin måde teknisk krævende nedkørlser (hver nedkørsel køres 3 gange). Den ene skal være stejl, den anden med mange sving og den tredje med mange rødder. Fokus på god teknik med 1) en lige lang ryg, 2) orienter din fremad, så du kan se den gode linje, 3) spænd op i din core og hofter, så du kan styre cyklen med god kropsspænding. På de mellemliggende opkørsler køre i lettere gear i roligt tempo!

Nedvarmning
15 min @ lavZ2 (let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen