SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubtræning: Solid udholdenhed med SubAT (1x15min) og Funktionel-styrke (5x6)
Tirsdag 30 Januar 2018
af Asger Givskov

1135min @ stabilt pace @ primært midtZ2/RPM90-95, kør på let rullende rute.

Fokuser på et let og effektivt tråd!

Indlæg efter ca. 20 og 75 min henholdsvis

1) 1x15min SubAT @ højZ3 (lige på grænsen til Z4)/RPM80-85. 5 min pauserul. Intervallerne køres enkeltvis på en specifik rundstrækning.
Fokus på at have føling med pedalen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!

2) 5x6 min funktionel-styrke @ lavZ4/RPM60-65. Det skal være hårdt for primært benmuskulatur og ikke videre hårdt for lunger/kredsløb. Køres på flad vej.. Fokus på 1) et langsomt (men glidende) og styrkebetonet tråd og 2) et god kropsposition med lang lige ryg/åbent bryst og stabile hofter/god spænding i core-muskulaturen. 3 min pauserul @ Z1/RPM100

Afslut relativt træt som en konsekvens af det konstante pres i pedalerne over tid,samt styrke-komponenten i intervallerne!

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

lørdag 17-02-18 00:00: Aarhus MTB - valgfri selvtræning: Power-spins (3x2min) + MTB-XCO-SubAT (2x12 min @ 95% race-pace)

Opvarmning:
15min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:

Følgende to elementer trænes med 5 min imellem.

1) 3x2min POWER-spins @ kontrolleret all-out på flad grusvej. De første 15 sek køres i 'tungt-gear med et styrkebetonet tråd (RPM80-85) og herefter 1min45sek i lavere gear og hurtigt effektiv kadence (RPM 100-110). Der holdes 'konstante' watt/intensitet gennem hele intervallet. 2 min pauserul.

2) 1 'opvarmningrunde' på den runde hvor der skal køres intervaller. Der 'trilles' rundt.

3) 2x12 min MTB-AT @ 95% race-pace (gennemsnits-intensiteten for intervallet skal ligge her) på XCO-specifik rundstrækning med en blanding af bakker af forskellig længde, grusvej og singletrail. Varier trådet, så det er både let/effektivt og tungt/kraftfuldt. Indlæg mange stående perioder, så der trænes at arbejde ind og ud af sadlen. 5 min pauserul.


Afrul:

20 min stabilt pace @ lavZ2/RPM100


Træningsplan Sport

Februar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen