quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Årsvisning
efter år
Månedsoversigt
efter måned
Weekly View
efter uge
Daily View
I dag
Search
Søg

Dagsoversigt

Tirsdag 27 Marts 2018
Tirsdag 27 Marts 2018
27mar

Tirsdag 27 Marts 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Mateusz

18:00 

Tirsdag 27 Marts 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: 3x2min power-spins + 3x10min AT-XCO-Starter + 6x1min VO2Max-stafet

Opvarmning:
10 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

1) 3x2min POWER-spins @ kontrolleret all-out på flad grusvej eller lign. De første 15 sek køres i 'tungt-gear med et styrkebetonet tråd (RPM80-85) og herefter 1min45sek i lavere gear og hurtigt effektiv kadence (RPM 100-110). Der holdes 'konstante' watt/intensitet gennem hele intervallet. 2 min pauserul.

5 min let rul.


Hovedsektion:
90 min, hvor de enkelte interval-blokke trænes med ca. 10 min @ lavZ2/RPM90-100 mellem hver blok.

1) 3x10min AT-XCO-starter. De første 2 min køres kontrolleret all-out @ højZ4/lavZ5/RPM 95-100, og herefter holdes intensiteten konstant i 8 min @ midtZ4/RPM85-90. Køres enkeltvis på flad grus-strækning. 5 min @ Z2 mellem hvert interval.


2) 6x1min VO2Max-stafet @ midt-højZ5 (højest mulige intensitet)/RPM95-100. Køres på sjov og udfordrende singletrail-runde, som tillader et relativt kontant pres i pedalerne det meste af tiden. Rytterene er sammen 2 og 2, og hver rytter skal have 3 runder..


Afrul:

5 min @Z1/RPM95-100 - spin benene godt igennem!

 

Energiindtag: Sørg for at få drukket mellem 750-1000 ml i timen og indtage ca. 30-50 gr. kulhydrat pr. time (behovet kan variere meget fra person til person - så mærk efter hvilken mængde du har det godt med) enten som energidrik/gels eller barer/bananer/O.lign hvis der er behov for mere fast føde.

Energiindtaget bør startes efter ca. 40-45 min hvor kroppen er klar til at optage energi!

Arrangementer

Ingen begivenheder

Login

Gå til toppen