quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Årsvisning
efter år
Månedsoversigt
efter måned
Weekly View
efter uge
Daily View
I dag
Search
Søg

Dagsoversigt

Torsdag 19 April 2018
Torsdag 19 April 2018
19apr

Torsdag 19 April 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Mateusz

18:00 

Torsdag 19 April 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: MTB-AT (6x5) + tekniske nedkørsler

Opvamrning:

15 min progressivt fra lav til højZ2/RPM90-95. Herefter direkte over i dagens første intervaller.

Hovedsektion:
Følgende sektioner køres med 10 min mellemrum.

1) 65min MTB-AT @ 95% race pace (midtZ4) /RPM90-95. Køres på flad rundstrækning, der tillader et konstant pres i pedalerne!. 4 min pauserul.
Fokus på at have føling med pedalen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!


2) Der skal køres 3 på hver sin måde teknisk krævende nedkørlser (hver nedkørsel køres 3 gange). Den ene skal være stejl, den anden med mange sving og den tredje med mange rødder. Fokus på god teknik med 1) en lige lang ryg, 2) orienter din fremad, så du kan se den gode linje, 3) spænd op i din core og hofter, så du kan styre cyklen med god kropsspænding. På de mellemliggende opkørsler køre i lettere gear i roligt tempo!

Nedvarmning
15 min @ lavZ2 (let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet

Energiindtag: Sørg for at få drukket mellem 750-1000 ml i timen og indtage ca. 30-50 gr. kulhydrat pr. time (behovet kan variere meget fra person til person - så mærk efter hvilken mængde du har det godt med) enten som energidrik/gels eller barer/bananer/O.lign hvis der er behov for mere fast føde.

Energiindtaget bør startes efter ca. 40-45 min hvor kroppen er klar til at optage energi!

18:00 

Torsdag 19 April 2018 kl. 18:00

Motion 1 træning

Træningsansvarlig: Henrik Vindshøj

Fokus for dagens træning er teknisk nedkørsel med høj puls. Vi følger nogenlunde den officielle rute ud til starten af Singletracket. Her kører vi 3-5 rundstrækninger på denne https://www.plotaroute.com/route/595451?maptype=paths&units=km. Sørg for at få pulsen så højt op som muligt på opkørslen og brug nedkørslen til recovery.

Arrangementer

08jul
Klubtur til Saalbach (Østrig)
søndag kl.09:00 - søndag kl. 09:00
09sep
Klubtur til Auning med Flæsk
søndag kl.09:00 - 15:00

Login

Gå til toppen