SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Download som iCal-fil
Uge-fokus: Base #2 - uge 1 af 6
Mandag 20 November 2017
af Asger Givskov

Fra denne uge starter en ny træningafase - BASE-træning #2, som har en varighed på 6 uger.

Der trænes i 2 blokke af 3 uger, hvor der er hver blok trænes 2 uger med relativ stor belastning og herefter 1 uge med først 3 dages fokus på restitution herefter 5 dages med gradvis tilvænning til en større belastning end før.


Dette er første uge af BASE #2. Der er forsat fokus på at opbygge en god funktionel BASE bestående af udholdenhed/tempo, funktionel-styrke og teknik.

Som i BASE #1 er der 2xstyrketræning, 1xløb Undtagen denne uge) grundet Vinter Cup'en), men nu mulighed for 4 træningspas i sadlen, da der lørdag indlægges et valgfrit selvtræningspas.

I styrketræningen er det vigtigt forsat at have stort fokus på teknik og korrekt udførelse af øvelserne, fremfor at fokusere på vægt, da høj vægt ofte nedsætter kvaliteten i øvelserne hvis ikke teknikken og grundstyrken er på plads!

Det er forsat vigtigt at få løbet den ene gang om ugen - HUSK at løb skal ses som lettere træning der ikke som sådan træner kroppen rent fysisk, men bidrager til en funktionel-base!

Selve træningen i sadlen er fordelt på 1-2xROAD, 1xSpinning og 1-2xMTB Dette giver forsat stor afveksling og sikrer at der kan trænes henover et bredt fysisk spektre!

Det er vigtigt at der fra denne fase tilmed er sættes stort fokus på den daglige restitution og even til at hurtigt komme ovenpå efter de enkelte træningspas. Så god nattesøvn og sund/varierende kost skal prioriteres!

Go' træning!

 
 
Antal deltagere:

Arrangementer

24feb
Trænerkursus
lørdag kl.09:00 - 21:00
17mar
Træningslejr Mallorca
lørdag kl.08:00 - lørdag kl. 17:00
07apr
SletteStrand Sæson opstarts tur
lørdag kl.09:00 - søndag kl. 15:00
26apr
Harzen
torsdag kl.16:00 - søndag kl. 17:00
27maj
Randers MTB tur
søndag kl.10:00 - 15:00

Login

Gå til toppen