SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Årsvisning
efter år
Månedsoversigt
efter måned
Weekly View
efter uge
Daily View
I dag
Search
Søg

Årsvisning

2017
November 2017

Mandag 20 November 2017 kl. 

Uge-fokus: Base #2 - uge 1 af 6

Fra denne uge starter en ny træningafase - BASE-træning #2, som har en varighed på 6 uger.

Der trænes i 2 blokke af 3 uger, hvor der er hver blok trænes 2 uger med relativ stor belastning og herefter 1 uge med først 3 dages fokus på restitution herefter 5 dages med gradvis tilvænning til en større belastning end før.


Dette er første uge af BASE #2. Der er forsat fokus på at opbygge en god funktionel BASE bestående af udholdenhed/tempo, funktionel-styrke og teknik.

Som i BASE #1 er der 2xstyrketræning, 1xløb Undtagen denne uge) grundet Vinter Cup'en), men nu mulighed for 4 træningspas i sadlen, da der lørdag indlægges et valgfrit selvtræningspas.

I styrketræningen er det vigtigt forsat at have stort fokus på teknik og korrekt udførelse af øvelserne, fremfor at fokusere på vægt, da høj vægt ofte nedsætter kvaliteten i øvelserne hvis ikke teknikken og grundstyrken er på plads!

Det er forsat vigtigt at få løbet den ene gang om ugen - HUSK at løb skal ses som lettere træning der ikke som sådan træner kroppen rent fysisk, men bidrager til en funktionel-base!

Selve træningen i sadlen er fordelt på 1-2xROAD, 1xSpinning og 1-2xMTB Dette giver forsat stor afveksling og sikrer at der kan trænes henover et bredt fysisk spektre!

Det er vigtigt at der fra denne fase tilmed er sættes stort fokus på den daglige restitution og even til at hurtigt komme ovenpå efter de enkelte træningspas. Så god nattesøvn og sund/varierende kost skal prioriteres!

Go' træning!

Mandag 20 November 2017 kl. 

Selvtræning: Styrketræning - MTB-styrke: Back Squat, Ben-pres - 5x5

Opvamning:
Supersæt 1:
Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1)10xkettlebell swings
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).


Hovedsektion:
Der trænes 5 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Floor press
Super-set 2: Ben-pres + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.

Tirsdag 21 November 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Mateusz

Tirsdag 21 November 2017 kl. 08:00

Aarhus MTB Klubtræning: TEMPO-intervaller (2x10min TEMPO/SubAT + 1x20min TEMPO/AeT

Opvamrning:
15 min @ midt Z2 (let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet

Hovedsektion:

90 min @ midt Z2/RPM90-95 hvor der indlægges:

1)2x10 min TEMPO @ midt-højZ3 /RPM95-100. Køres Enkeltvis
Indlæg 15 sek stående hvert 2min45sek, med fokus på at spænde op i din kropstamme og skyde hoften tilbage over sadlen, så du bruger balle, hofte og lårmuskulatur til at skabe power med! 5min pauserul

2)1x20 min TEMPO @ lav-midtZ3/RPM 85-90. Køres i grupper af 4-5 mand med føringer af 30 sek, på flad rute med konstant press i pedalerne!

Nedvarmning:
15 min @ midt Z2 (let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet

Tirsdag 21 November 2017 kl. 18:00

Motion 2 Træning

Tirsdag 21 November 2017 kl. 18:00

Motion 2 træning

Torsdag 23 November 2017 kl. 18:00

Motion 2 Træning

Torsdag 23 November 2017 kl. 18:00

Motion 2 træning

Søndag 26 November 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

Tirsdag 28 November 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Nielsen

Tirsdag 28 November 2017 kl. 18:00

Motion 2 Træning

Tirsdag 28 November 2017 kl. 18:00

Motion 2 træning

Torsdag 30 November 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Asger

Torsdag 30 November 2017 kl. 18:00

Motion 2 Træning

Torsdag 30 November 2017 kl. 18:00

Motion 2 træning

December 2017

Søndag 03 December 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Asger

Tirsdag 05 December 2017 kl. 18:00

Motion 2 Træning

Tirsdag 05 December 2017 kl. 18:00

Motion 2 træning

Arrangementer

Ingen begivenheder

Login

Gå til toppen