SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Fokus uge 33: 

Generelt en hård uge, med fokus på MTB-specifik gurndtræning.

Tirsdag og torsdag skal der køres længere intervaller med fokus på muskulær udholdenhed og søndag trænes der konkurrencemæssige aspekter.

Så hold godt fokus ugen igennem. Næste uge starter med restitution.

Fokus uge 34: 

De kommende 3 dage er der generelt fokus på restitution, så kroppen responderer positivt på de seneste ugers træningsbelastning og derved bliver stærkere fysisk og mentalt!

Det er når kroppen hviler, at den bliver stærkere!

Torsdag er der form-test, hvor kroppen igen forventes klar til at træne målrettet og effektivt!

I weekenden er der længere landevejstræning på programmet søndag!

Fokus uge 35: 

Denne uge bliver relativ intens, da der er stort fokus på kvalitets-intervaller til alle klubtræninger.

Sørg for at få restitueret godt i dagene imellem klubtræningen - fokuser på sund og nærende kost samt god nattesøvn!

Selvom sæson lakker mod enden, er der stadig masse af god træning i vente :) 
Så vi kan være kniv-skarpe til sæson afslutningen i Slagelse den 20 september. 

Næste træning sport

lørdag 24-02-18 00:00: Aarhus MTB Selvtræning MTB-funktionelstyrke - Fast-track-singletrail (4x2min) + XCO-styrke (4x5min)

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:
Følgende 2 elementer trænes med 10 min lettere rul imellem.

1) 4x2min 'fast-track-Singletrail' @ 100% race-pace, hvor du i et relativt let gear og med et hurtigt/effetivt trådt skal forcere en flad singletrail-sektion hvor MTB'en skal 'flyves' henover. Fokuser på at komme godt ind i sving, ved at vinde den optimale 'lige' linje og bremse før svinget (så lidt som muligt), så der holdes fart og flow! 4 min pause imellem.


2) 4x5 min XCO-Styrke @ 90 % race-pace/RPM 60-65 (altså MEGET styrkebetonet tråd). Køres siddende med tung gearing på flad grusvej. 4 min pause Dette interval skal være hårdt for benene og ikke lungerne!

4) Den resetrende tid køres @ midtZ2/RPM90-100 på let rullende rute.


Afrul:

10 min @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.


Træningsplan Sport

Februar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen