SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Vintertræning for sportsholdet.

Vintertræningen for sportsholdet kommer til at blive en kombination  af landevejscykling og MTB.

Tirsdag --> Landevejscykling.

Torsdag --> MTB

Søndag --> Landevej eller MTB, se programmet for specifik dag.

Der har været et ønske om at træningen også skal foregå på landevej, derfor denne struktur.  Hvilket vi også havde sidste år med mange positive tilbagemeldinger.

OBS OBS, DER KØRES MED SKÆRME PÅ LANDEVEJSCYKLEN, HVIS MAN VIL HOLDE SIG VENNER MED DEM SOM KØRER BAGVED :)

 

I oktober måned bliver træningen relativ rolig. I november vil træningen begynde at målrette sig den nye sæson og intensiteten og mængden vil øges.   

MTB vinter cup vil blive integreret i træningsprogrammet. De søndage med vinter cup vil programmet også indeholde et træningsprogram for dem som ikke kører vinter cup.  

Fokus uge 41-44:

Fra denne uge af kommer der et større fokus på funktionel træning, som efter en lang cykelsæson med meget ensformig træning, skal sikre at kroppen trænes mere funktionel og generelt. Dette skal sikre et godt fundament inden der igen skal trænes fokuseret i sadlen!

Håber at det flotte fremmøde til træningen  gennem denne sæson forsætter, selvom det bliver mørkt, koldt og vådt de næste måneder.

Hvis man føler sig træt og brugt efter en lang sæson, så husk at bruge oktober på at få overskud og energien tilbage, i stedet for at blive ved med at træne. Spring evt. nogle træningsdage over eller hold 1-2 uger fri fra træningen.

God vintertræning!
/Asger.

Næste træning sport

fredag 23-02-18 00:00: Selvtræning: Styrketræning MTB-styrke: Dødløft, Bulg Split Squat - 3x5

Opvamning:

Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1) 5 x overhead-squats (med let træ-pind over hovedet)
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).

Hovedsektion:
Der trænes 5 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Døddløft+Bench Press
Super-set 2: Bulgarien split-squat+Pull-ups

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

Februar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen