quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Vintertræning for sportsholdet.

Vintertræningen for sportsholdet kommer til at blive en kombination  af landevejscykling og MTB.

Tirsdag --> Landevejscykling.

Torsdag --> MTB

Søndag --> Landevej eller MTB, se programmet for specifik dag.

Der har været et ønske om at træningen også skal foregå på landevej, derfor denne struktur.  Hvilket vi også havde sidste år med mange positive tilbagemeldinger.

OBS OBS, DER KØRES MED SKÆRME PÅ LANDEVEJSCYKLEN, HVIS MAN VIL HOLDE SIG VENNER MED DEM SOM KØRER BAGVED :)

 

I oktober måned bliver træningen relativ rolig. I november vil træningen begynde at målrette sig den nye sæson og intensiteten og mængden vil øges.   

MTB vinter cup vil blive integreret i træningsprogrammet. De søndage med vinter cup vil programmet også indeholde et træningsprogram for dem som ikke kører vinter cup.  

Fokus uge 41-44:

Fra denne uge af kommer der et større fokus på funktionel træning, som efter en lang cykelsæson med meget ensformig træning, skal sikre at kroppen trænes mere funktionel og generelt. Dette skal sikre et godt fundament inden der igen skal trænes fokuseret i sadlen!

Håber at det flotte fremmøde til træningen  gennem denne sæson forsætter, selvom det bliver mørkt, koldt og vådt de næste måneder.

Hvis man føler sig træt og brugt efter en lang sæson, så husk at bruge oktober på at få overskud og energien tilbage, i stedet for at blive ved med at træne. Spring evt. nogle træningsdage over eller hold 1-2 uger fri fra træningen.

God vintertræning!
/Asger.

Næste træning sport

lørdag 18-08-18 00:00: Aarhus MTB selvtræning/klubtræning: Løbsforberedelse

Hvis muligt køres løbsfroberedelsen på ruten, da det giver den mest optimale forberedelse. der kæres 2 runder. Først en runde med fokus på at få styr på ruten fysisk/teknisk/mentalt og finde de gode linjer på teknisk op og ned. Herefter en runde @ 100% race-pace for at få en fornemmelse af ruten ved løb-intensitet!

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Hovedsektion:
1) En runde med fokus på at få styr på ruten fysisk/teknisk/mentalt og finde de gode linjer på teknisk op og ned.

2) 10 min lettere rul, hor ruten tænkes igennem og der visualiseres hvordan den køres bedst.

3) En runde @ 100% race-pace for at få en fornemmelse af ruten ved løb-intensitet!

Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!

Kan der ikke køres løbsforberedelse på ruten, køres følgende:
Opvarmning:
15 min let rul @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herfter køres følgende interval-blokke med ca. 10 min lettere rul imellem:

Alle intervaller køres på bakker af passende længde.

1) 1x5 min AT @ midtZ4/RPM90-95 på flad grusvej som tillader konstant pres i pedalerne.
2) 2x60 sek siddende power på bakke @ højZ5/RPM95-100. 2min mellem hvert interval.
3) 2x30 sek (de første 15 sek stående herefter siddende) power på bakke @ lavZ6/RPM110. 1min30sek mellem hvert interval.

Generelt: fokus på effektiv krafoverførsel og et godt drive til pedalerne.


Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!
Edit


Træningsplan Sport

August 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen