SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

 

Information omkring vintertræning for sportsholdet

Først vil jeg gerne benytte lejligheden til at sige TAK for en god sæson. Dette gælder både de adskillige søndage hvor vi har rejst landet rundt for at køre løb, men i endnu høre grad de mange timer vi har brugt sammen på cyklen.

Det var fedt at afslutte i Vejle i går med stærke præstationer fra AarhusMTBs ryttere og, nå ja, en tysker som lige viste hvordan man kører på cykel.

Det har været en fornøjelse at cykle med jer alle, I bidrage alle sammen til den gode og uformelle stemning og øger kvaliteten i træningen!

Jeg håber at I har samme oplevelse. 

Husk at konstruktiv kritik (af både den positive og negative slags) er altid velkommen!  

Her henover vinter vil vi ændre lidt på strukturen fra sidste år.

I vinter perioden vil vi træne på denne måde:

Tirsdag: Landevej (racercykel). OBS skærme er påkrævet.

Torsdag: Spinning ved Seier fitness. (Der kommer mere info her om når det er helt på plads. Der vil være en egenbetaling på omkring 400 kr for hele vinter sæsonen).

Søndag: MTB træning.

Disse prioriteringer er baseret på feedback og erfaring fra sidste år.

Det vil blive gjort synligt i kalenderen og på FB når vi starte op med landevej og spinning. 

 

Men før I begynder at tænke på næste sæson, så tag en periode hvor fokus er på at have det sjovt, sådan at motivationen kommer helt i top når vi igen skal til at træde i pedalerne.

Jeg vil også gerne opfordre alle på og omkring sportsholdet til at deltage i ”Klubaften for Licensryttere” den. 24/10 kl. 18.00-21.00.

De bedste hilsner

Asger.

 

Næste træning sport

tirsdag 23-01-18 00:00: Aarhus MTB Klubtræning: AT-fartfornemmelse (5x6min) + 2x10min Tempo

Opvarmning:
15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

Hovedsektion:
90 min @ lav-midtZ2/RPM90-95. Følgende sektioner køres med ca. 10 min mellemrum.


1) 10 min hård tempo @ høj Z3/RPM 80-85 (tungt gear) på flad vej. Køres gerne i grupper af ca. 3-4 mand med føringer på 15 sek.

2) AT-fartfornemmelse - 5x6min AT @ lavZ4/RPM95-100/siddende. Køres på flad vej, med fokus på et effektiv/hurtigt tråd. 4 min lte rul mellem hver. Køres enkeltvis

1) 10 min hård tempo @ høj Z3/RPM 80-85 (tungt gear) på flad vej. Køres gerne i grupper af ca. 3-4 mand med føringer på 15 sek.

Afrul:

15 min let rul 2 Z1/RPM90-100


Træningsplan Sport

Januar 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen