SeierFitness inverted

SantaCruzBlackPromo

Total optur ved Vinter DM-bakken

Under hele træningen kører vi ad rimeligt alternative stier og spor. Vi starter via Forstbotanisk, og kører alternativt til Mindestenen, hvor vi springer over Ymers, men kører op til Vinter DM-bakken. Her kører vi nogle opturs-intervaller – evt. som 6 dagsløb. På toppen kører vi til HØJRE (og ikke venstre som vi plejer), ruller tilbage og kører den igen og igen og igen. Der er valgfrihed på antallet af rundture hvis du kører mellem 3 og 6. Fokus: sej opkørsel, med vægtfordeling på cykel, røven i sædet, brystet ned og armene ud. På nedkørselen lever vi bremseøvelse og fokuserer på forbremse evt. med wheelie.

Efter intervallerne hygger vi resten af aftenen, med en tur over Dobbeltbakken, Karrusellen, Single-tracket. Derfra kører vi en fin alternativ scenic route forbi Gammel Mølle og hjemad via lidt hesteværk og måske lidt flere højdemeter. For den flittige elev kan der hentes 700 lette hm.

En træning med god mulighed for højpuls, og mulighed for at se vores hvordan sporet hænger sammen på en anden måde.

Garmin-track vedhæftes...

-Martin Ahler

Samlet bakkestart

Der køres i samlet start all-out i 30 sekunder (skulder ved skulder). Derefter rulles tilbage til start over 2:30 min. Få pulsen ned på vejen tilbage. Lav evt. nogle små øvelser med f.eks. "lav 4 wheelies på vejen" (brems med forbremse, så bagenden på cyklen letter).

Start i lav gear, og brug samme gear i alle 30 sekunder. Kør 4-5 runder.

Helt ideelt ved Thors Skov på vejen hjem fra sporet (lige efter Horsevadbakken) - vrider det sidste juice ud af alle. Der kører op ad Morvadsvej (vær meget obs på løbere og hundeluftere - det er en bred og brugt sti), og trilles retur ad Midtervejen.

Skærmbillede 2017 04 30 kl. 11.47.43

Vi følger sporet ud til slugten, hvor vi vil øve opkørsel. Vi starter med simpel opkørsel, hvorefter vi laver ruter (kegler) med forskellig sværhedsgrader mod toppen. Øvelsen vil blive lavet på en rudstrækning, så vi ikke står og bliver kolde. På rundstræknngen bliver der indlagt  korte "all out" intervaller mellem X antal kegler.

Når vi er rigtig gode til at komme mod toppen, fortsætter vi af Ymers til foden af dobbeltbakken. Her vil vi øve på en lidt stejler og mere udfordrende opkørsel. Igen for at udnytte ventetiden vil der blive opdelt i 2 grupper, anden gruppe skal øve starter.

Mod Toppen

Vi kører ad sporet til enden af Skrædderstien. Her starter intervallet. Der køres ad 3 omgange, hvor hver omgang bliver længere og længere. Første interval er fra enden af Skrædderstien og det første stykke ud mod vandet. Det køres i løbstempo. Herefter trilles langsomt tilbage ad grusvejen til udgangspunket.

Se ruten her: https://www.plotaroute.com/route/397562

Når der køres langsomt tilbage af grusstien er vi klar til næste interval lige så snart vi kommer tilbage til udgangspunket. Ruten her er den samme. Altså langs med vandet, men denne gang skal Lerpotten også køres. Hele intervallet køres i løbstempo.

Se ruten her: https://www.plotaroute.com/route/397564

Der trilles tilbage til udgangspunktet. Sørg for at få pulsen ned, så kroppen er klar til næste interval. Den sidste og længste tur er første rute + plus anden rute og så fortsætte hele vejen ud til bålpladsen. Her samler vi op.

Se ruten her: https://www.plotaroute.com/route/397565

For hele intervallet gælder det at der ikke skal samles op mellem de 3 ruter. Der køres bare når man er klar. Det er ikke så nemt at overhale på ruterne så sørg for at få lidt afstand.

Note til ruterne: Sørg for at skifte fra Google Maps til OpenStreetMaps ved at trykke på Paths knappen i øverste højre hjørne af kortet. Ellers vises stierne i skoven ikke.