quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 19 Februar 2017
Søndag 19 Februar 2017
19feb

Søndag 19 Februar 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

10:00 

Søndag 19 Februar 2017 kl. 10:00

Aarhus MTB Klubtræning: : MTB-AT (2x8) + Power-styrke (4x30) + 6dagesløb (4x3min @ 100% race-pace)

Opvamrning:

15 min @ Z1 (meget let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet

Hovedsektion: Mellem hver sektion indlægges ca. 10 min lettere rul.

1) 4x8min AT @ progressivt fra 80% til 95 %race-pace/RPM90-95. 3 min pauserul. Intervallerne køres enkeltvis på en fladere strækning/rundstrækning. 3 min pauserul
Fokus på at have føling med peadlen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!

2) 4x30 sek power-styrke sprints i tungeste gear på moderat bakke. Der startes fra holdende næsten stille og køres ståene de første 20 sek, hvorefter der køres siddende de sidste 10 sek! 2min30sek mellem hver.

3) 6-dagesløb, som køres på sjov rundstrækning af ca. 4 min - gerne med meget fladt singletrail, som sættes fokus på teknik kombineret med højintensitet. Rytteren er sammen 2 og 2. Rytterne starter samtidig, hvorpå den ene kører interval-runden @ race-pace, og den anden ruller meget let på en kort flad runde, som fungerer som skiftezone og hvor den del af den er sammenfaldnede med intervalrunden. Når når den hurtige 'lapper' den langsomme byttes roller. Hver rytter skal have 4 runder. Der startes med at rytterne får vist de to rundstrækninger..


Nedvarmning
15 min @ Z1 (meget let gearing/lille klinge)/RPM95-100 - fokus på et rundt effektivt tråd og hofte stabilitet

Næste træning sport

onsdag 14-11-18 00:00: Selvtræning: Styrketræning - MTB-styrke: Back Squat, Ben-pres - 3x5

Opvamning:
Supersæt 1: 3 runder af 1x10 kettlebell swings + 'gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) + spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) + 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171). Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

Hovedsektion:
Der trænes 3 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Floor press
Super-set 2: Ben-pres + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.


Træningsplan Sport

November 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen