quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 02 Marts 2017
Torsdag 02 Marts 2017
02mar

Torsdag 02 Marts 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

19:00 

Torsdag 02 Marts 2017 kl. 19:00

Aarhus MTB Klubspinning: 3x3min all-out-styrke + 3x9 AT/SupraAT + 6x30sek power-styrke

Opvarmning:
10 min progressiv @ midtZ2/RPM100. Der er fokus på et hurtigt effektiv tråd, med et godt drive til pedalerne og stabile hofter.

Hovedsektion:
Følgende sektioner køres med 5 mellemrum @ højZ1/RPM90-100.

1) 3x3min all-out-styrke. 2 min @ midt-højZ4/RPM80-85 + 1 min @ lavZ5/RPM 70-75. 3min let rul @ Z1/RPM90 imellem hvert interval

2) 3x9 min AT/SupraAT. Der køres 2 min @ lav-midtZ4 og 1 min @ højZ4. RPM generelt 95-100. Når der skiftes fra Tempo til AT indlægges en 15 sek lettere stående acceleration. 5 min pauserul.

2) 6x30 sek power-styrke sprints i tungeste gear fra RPM 0: Der startes fra 'ZERO' (altså ingen pedalering) og køres ståene de første 20 sek, hvorefter der køres siddende de sidste 10 sek, hvor presset holdes! 2min30sek min let rul mellem hver


Afrul:
5 min @ Z1/RPM95-100. Benne skal spinnes igennem og musklerne løsnes op.

Næste træning sport

lørdag 22-09-18 00:00: Aarhus MTB selvtræning: Løbsforberedelse

Hvis muligt køres 2 runder på løbsruten. En opvarmningsrunde med fokus på at få styr på rutens rent teknisk og herefter en runde @ race-pace fro at få en fornemmelse af ruten ved løbstempo!.

Alternativt køres følgende:
Opvarmning:
15 min let rul @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herfter køres følgende interval-blokke med ca. 10 min lettere rul imellem:

Alle intervaller køres på bakker af passende længde.

1) 1x5 min AT @ midtZ4/RPM90-95 på flad grusvej som tillader konstant pres i pedalerne.
2) 2x60 sek siddende power på bakke @ højZ5/RPM95-100. 2min mellem hvert interval.
3) 3x30 sek (de første 15 sek stående herefter siddende) power på bakke @ lavZ6/RPM110. 1min30sek mellem hvert interval.

Generelt: fokus på effektiv krafoverførsel og et godt drive til pedalerne.


Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!


Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen