quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 05 Marts 2017
Søndag 05 Marts 2017
05mar

Søndag 05 Marts 2017 kl. 

Aarhus MTB Klubtræning: XCO-starter (6x30sek) + Race-pace-stafet (4x4min) + XCO-fartfornemmelse (2x12min) + MTB-teknik

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne. Benene skal være varme til opvarmnings-intervallerne.

1) 6x30sek XCO-starter, som skal træne XCO-start-kapaciteten og evnen til 'hurtigt at komme i pedalerne og ud af boksen'.Køres på flad grusvej. 2min30sek pause mellem hver - brug pausen til meget let rul, så i er friske til at
5 min let rul.

Hovedsektion:

Følgende sektioner køres med 5-10 min mellemrum.

3) XCO-Race-pace-stafet (4x4min), som køres på sjov rundstrækning af ca. 4 min - gerne med meget fladt singletrail, som sætter fokus på teknik kombineret med højintensitet. Rytteren er sammen 2 og 2. Den ene kører interval-runden @ 105% race-pace, og den anden afvente i skiftezonen Når når den hurtige 'lapper' den langsomme byttes roller. Hver rytter skal have 4 runder. OBS: Der kan også bare køres 3x3 min VO2max @ lavZ5/RPM90-95 på flad grusvej, med 3 min pause imellem.


2) 2x12 min 'XCO-fartfornemmelse' @ 95% race-pace (lige under midtZ4) på flad grusvej. Der køres i relativt 'hurtigt' gear (RPM ca. 90-95). 5 min let rul mellem intervallerne.


3) MTB-teknik: De resterende tid trænes MTB-teknik. Find nogle tekniske aspekter i gerne vil træne!


Afrul:

10min let rul @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

05mar

Søndag 05 Marts 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Peder

Næste træning sport

mandag 24-09-18 00:00: Uge-fokus: Offseasoin - Restitution, sjov MTB og funktionel træning

Sæsonens sidste MTB liga er kørt, og det er derfor tid til at trappe lidt ned på træningsbelastningen.

Dog vil der de kommende uger forsat blive trænet intervaller, så benene dels er gode til sensommerens/efterårets MTB-motionsløb (hvis man skal køre disse), og dels for at give de enkelte træningspas nerve og fokus.

Så nyd at der nu er mere tid til 'bare' at køre på MTB frem for at træne med meget specifikt på at skulle være klar til vigtige konkurrencer!

Det vil være rigtig godt at få trænet ugens andre træningspas med let løb og funktionel-styrke, da kroppen har godt af at blive trænet alsidigt og funktionelt i den kommende periode!

Go' træningen!


Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen