quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Tirsdag 14 Marts 2017
Tirsdag 14 Marts 2017
14mar

Tirsdag 14 Marts 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Peder

08:00 

Tirsdag 14 Marts 2017 kl. 08:00

Aarhus MTB Klubtræning: Styrke og teknik (MTB-AT (4x10min) + Et-bens-intervaller (6x1min)

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Efter 15 min indlægges

1) 10 min hård tempo-styrke @ 85% race-pace/RPM80. Det skal primært være hårdt muskulært


5 min pause inden hovedsektionen.

Hovedsektion:

1) 4x10 min MTB-AT-Starter. De første 2 min køres @ 105% race-pace og herefter 95-100 % race-pace. RPM80-90 Der køres på fladere grusvej/singletrail, så der kan holdes et konstant pres i pedalerne med fokus på et styrkebetonet tråd. HUSK at spænde op i kroppen, kigge fremad og skyde brystet fremad/hofterne tilbage, så kroppen har en stærk grundposition på cyklen. 5 min pauserul mellem intervallerne.

2) 6x1min et-bens-intervaller (skiftesvis højre/venstre - 3 i alt med hvert ben), hvor du fokuserer på det ene bens tråds (det andet ben er klikket
ud ad pedalen ogpassivt). Køres på fladere grusvej, der tillader godt fokus! Fokuser på at træde og trække, så der skabes et rundt tråd. 30 sek pause imellem




Afrul:

15 min let rul @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

Næste træning sport

mandag 24-09-18 00:00: Uge-fokus: Offseasoin - Restitution, sjov MTB og funktionel træning

Sæsonens sidste MTB liga er kørt, og det er derfor tid til at trappe lidt ned på træningsbelastningen.

Dog vil der de kommende uger forsat blive trænet intervaller, så benene dels er gode til sensommerens/efterårets MTB-motionsløb (hvis man skal køre disse), og dels for at give de enkelte træningspas nerve og fokus.

Så nyd at der nu er mere tid til 'bare' at køre på MTB frem for at træne med meget specifikt på at skulle være klar til vigtige konkurrencer!

Det vil være rigtig godt at få trænet ugens andre træningspas med let løb og funktionel-styrke, da kroppen har godt af at blive trænet alsidigt og funktionelt i den kommende periode!

Go' træningen!


Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen