quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Mandag 11 December 2017
Mandag 11 December 2017
11dec

Mandag 11 December 2017 kl. 

Uge-fokus: Base #2 - uge 4 af 6

Dette er fjerde uge af BASE-træning #2.

Efter sidste uges restitution, er der fra weekenden startet en ny træningslok, hvor der der kommende to uger er en øget træningsbelastning, for at stimulerer til yderligere udvikling!

Rent cykelmæssigt betyder dette at der om tirsdagens skal trænes længere og hårdere SubAT og Tenmpo-intervaller, hvilket er en meget vigtigt del af det solide fysiske fundament. En god SubAT/TEMPO-base sikrer 1) at kroppen har en god restitutionsevnen når træningen intensiveres og 2) at kroppen kan holde et godt og solidt niveau sæsonen igennem. Så derfor at det vigtigt at der trænes SubAT/TEMPO, og at man ikke fristes til at skrue intensiteten for højt op. For så begynder man at træne AT, inden man har forudsætningerne for det!

Tordagens pas vil de kommende uger forssat være relativt intenst og forsøge at efterligne væsentlige fysiske arbejdskrav i skoven!.

Lørdag er der mulighed for at give den gas til Vinter Cup'en, og få højintens træning i ben og lunger!

I forhold til styrke, så er det vigtigt forsat at træne med stort fokus på teknik, men samtidig forsøge at øge vægten en smule! I det ene træningspas er der ændret fra 2x(2-3-5) til 3x5. Så lidt mindre volumen, som gerne skulle give mulighed for at øge vægten lidt og samtidig give lidt mere friskehed til træningen i sadlen!

HUSK som altid at have godt fokus på restitution, så kroppen for hvilet og tilført energi i passende mængder!

Go' træning!

11dec

Mandag 11 December 2017 kl. 

Selvtræning: Styrketræning - MTB-styrke: Back Squat, Ben-pres - 5x5

Opvamning:
Supersæt 1:
Der laves 3 runder af følgende øvelser. Indlæg 15 sek mellem hver øvelse og 60 sek pause mellem hver runde.

1)10xkettlebell swings
2) 'Gå-mave' (5 skridt med hvert ben) (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=927f7896-9f67-4efd-be92-d82cd4365185) +
3) spidermann-crawl (5 skridt med hvert ben) ( http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=db028262-9b03-4c94-a9d6-2932443c284c)
4) 10xFaldskærm (http://www.teamdanmark.dk/Eksperter/Fysisk-traening/Traeningsvideoer/MWR%20Banners%20Folder/Video-cykling%20Mountain%20Bike.aspx?mid=7d2363b7-d52b-4a4c-b677-bc0b3e440171).


Hovedsektion:
Der trænes 5 sæt af 5 gentagelser hvor 2 øvelser kombineres i super-set. Ca 5-10 dybe vejrtrækninger mellem hver øvelse. 1 min mellem hver runde og 5 min mellem hvert super-set.
HUSK: Fokus på teknik frem for vægt, da dette sikrer mest kvalitet i hver øvelse!
Se evt. øvelser på you-tube eller få hjælp i dit træningscenter til korrekt udførelse!
Super-set 1: Back-Squat+Floor press
Super-set 2: Ben-pres + Renegade-row

Finisher:
Planke-variation. 1) Frontal planke med 5xfremstrækning med hver arm + 2) side planke med 5x løft af de det 'øverste ben' (på hver side) + 3) Frontal plnke med 5 gange benløft med hvert ben.
Udstrækning:
Grundig udstrækning af både over og underkrop.

Næste træning sport

lørdag 22-09-18 00:00: Aarhus MTB selvtræning: Løbsforberedelse

Hvis muligt køres 2 runder på løbsruten. En opvarmningsrunde med fokus på at få styr på rutens rent teknisk og herefter en runde @ race-pace fro at få en fornemmelse af ruten ved løbstempo!.

Alternativt køres følgende:
Opvarmning:
15 min let rul @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herfter køres følgende interval-blokke med ca. 10 min lettere rul imellem:

Alle intervaller køres på bakker af passende længde.

1) 1x5 min AT @ midtZ4/RPM90-95 på flad grusvej som tillader konstant pres i pedalerne.
2) 2x60 sek siddende power på bakke @ højZ5/RPM95-100. 2min mellem hvert interval.
3) 3x30 sek (de første 15 sek stående herefter siddende) power på bakke @ lavZ6/RPM110. 1min30sek mellem hvert interval.

Generelt: fokus på effektiv krafoverførsel og et godt drive til pedalerne.


Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!


Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen