quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 17 December 2017
Søndag 17 December 2017
17dec

Søndag 17 December 2017 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

17dec

Søndag 17 December 2017 kl. 

Aarhus MTB Klubtræning: Solid udholdenhed med TEMPO (2x20min) og AeT (1x30min)

210min @ stabilt pace @ primært midtZ2/RPM90-95, kør på let rullende rute.

Fokuser på et let og effektivt tråd!

Indlæg efter ca. 60 min og150 min:

1) 2x20min tempo @ midtZ3/RPM85-100. 10 min pauserul. Intervallerne køres enkeltvis på en specifik rundstrækning.
Fokus på at have føling med pedalen gennem hele trådet. HUSK hoftestabilitet!

2) 30 min AeT @ højZ2-lavZ3/RPM80-85. Køres i grupper af 3-5 mand med føringer på 30 sek.

Afslut relativt træt som en konsekvens af det konstante pres i pedalerne over tid!

17dec

Søndag 17 December 2017 kl. 

Valgfri selvtræning: Træningspas #2 - Foam-rolling og udstrækning (trænes med fordel sidst på dagen)

15 min fokuseret foamrolling/udstrækning, hvor du først får løsnet musklerne op og herefter strukket dem igennem.

Næste træning sport

mandag 22-10-18 00:00: Uge-fokus: BASE #1 - uge 1

Fra denne uge påbegyndes BASE #1-træningen som har til formål at skabe et solidt fundament forud for den grundtræningen fra midten af november og frem.

BASE #1 har et forløb på 4 uger.

Så på MTB/ROAD skal der primært 'samles' tid i zone 2, til dels zone 3, da dette vil sikre at kroppen grundlæggende energiomsætning kommer på plads! Dog vil der typisk forekomme et ugentligt træningspas i skoven, som vil være kort og intenst, for på denne måde at holde de højintense energisystemer aktiverede.

Dertil er der 2 ugentlig styrketræningspas, hvor der skal være fokus på at indarbejde god teknik, så der er grundlag for at bygge vægt på senere på vinteren. Så hold fokus på funktionalitet og kvalitet - vægten skal nok komme, hvis det første er på plads!

Der et et ugentligt løbepas, som til trods for at være sekundær træning, anses for at være (hvis tiden er til det), et træningspas, hvor man får meget ud af det på kort tid! Her skal det være let løb, da kroppens led/muskler ikke e trænet til intens løbetræning.

Go' træning!


Træningsplan Sport

Oktober 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen