quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 08 Marts 2018
Torsdag 08 Marts 2018
08mar

Torsdag 08 Marts 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

18:00 

Torsdag 08 Marts 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: XCO-fartleg (1x15min) + VO2max-bakke-power (6x2min) + svævende single-trail (2x4min)

Opvarmning:
5 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

1) 1x15 min XCO-fartleg @ 90-105% race-pace på XCO-specifik rundstrækning, med fokus på at holde et godt pres på bakker, flow på fladere passager og kontrol på nedkørsler. Køres i grupper af 2-3 mand der er 'matched efter niveau - fysisk/teknisk'. Der tages på skift føringer af 2-3min.

5 min stabilt pace Z2/RPM990-95
Generelt fokus på et hurtigt og effektivt tråd.


Hovedsektion:

1) Bakke intervaller - 6x2min MAP (VO2max)) @ højZ4-lavZ5/RPM80/siddende. De sidste 15 sek stående i tungt gear/RPM60-65. Intervaller køres på bakke med konstant hældning. ca. 3 min mellem hver, hvor en del af pausen er en nedkørsel lige efter bakken, som køres med stort fokus på kontrol og fart!

2) 2x4min 'svævende-Singletrail', hvor du effektivt og let skal forcere en flad singletrail-sektion. Fokuser på et effektiv tråd og spænd op i kroppen, så du har en lige ryg, åbent bryst, og kigger fremad, og brug armene til at 'pumpe' med. 2 min pause imellem.
Der køres @ 90% race-pace.


Afrul:

15 min let rul @ Z1-lavZ2/RPM10

 

Energiindtag: Sørg for at få drukket mellem 750-1000 ml i timen og indtage ca. 30-50 gr. kulhydrat pr. time (behovet kan variere meget fra person til person - så mærk efter hvilken mængde du har det godt med) enten som energidrik/gels eller barer/bananer/O.lign hvis der er behov for mere fast føde.

Energiindtaget bør startes efter ca. 40-45 min hvor kroppen er klar til at optage energi!

 

 

Næste træning sport

mandag 12-11-18 00:00: Uge-fokus: Base #1 - uge 4

Dette er fjerde uge af BASE #1. Der er forsat fokus på at opbygge en god funktionel BASE, som der fra næste uge skal arbejdes videre med i BASE-træning #2.

I styrketræningen er det vigtigt forsat at have stort fokus på teknik og korrekt udførelse af øvelserne, fremfor at fokusere på vægt, da høj vægt ofte nedsætter kvaliteten i øvelserne hvis ikke teknikken og grundstyrken er på plads!

Dertil er det vigtigt at få løbet den ene gang om ugen, da det kan give spændstighed, som ikke kan trænes i sadlen, men overføres til sadlen.

Go' træning!


Træningsplan Sport

November 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen