quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Søndag 18 Marts 2018
Søndag 18 Marts 2018
18mar

Søndag 18 Marts 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Asger

08:00 

Lørdag 17 Marts 2018 kl. 08:00

Træningslejr Mallorca

Kære alle 

Klubbenstræningskonslulent, Jacob Agger, tilbyder træningslejr på Mallorca i uge 12 og 13. 


Træningslejrens program er tilrettelagt til konkurrence/licens-ryttere. Det er forventet at man har en solid form inden afgang (alle der deltagere i sportsholdet træning, har den nødvendige form). 

Se på Mallorca MTB camp 2018 (klik på linket).  

Jeg synes vi skal prøve at samle en folk fra AarhusMTB. Nikolaj Meier, Peder og Frederik deltog sidste år. Jeg har kun hørte gode ting fra dem. 

Flybiletterne stiger i pris jo tættere vi kommer på og derfor, synes jeg at vi skal have taget en beslutning hurtigst muligt. 

DEADLINE FOR TILKENDEGIVELSE MED SERIØS INTERESSE 1/11-17 !!

Jeg synes at vi (AarhusMTB) skal vælge at deltage enten uge 12 eller uge 13, den beslutning er selvfølgelig deltagernes. 

Har du spørgsmål ring eller skriv til Asger (). 

 

 

10:00 

Søndag 18 Marts 2018 kl. 10:00

Aarhus MTB Klubtræning: 2x15 min teknik/flow/power+6x15sek max-power + 6x90sek op/ned-bakkepower

Opvarmning:
1) 15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

2) En omgang på intervalrunden, hvor intensiteten presse op på bakker.

3) 5 min let rul.

Hovedsektion

Følgende sektioner køre med ca. 10 min let rul/pause imellem.

1) 6x15 sek max-power. Køres som kontrolleret all-out, så der kan holdes samme intensitet det enkelte interval igennem og alle intervaller igennem. Køres på bakke med teknisk nedkørsel lige efter intervallet. 1min45sek let rul imellem.

2) 2x15 min teknik/flow/power-interval @ 95 % race-pace, med fokus på god teknik og kortidspower (5-15 sek). Køres på let rullende single trail. Fokuser på teknik/flow/power fremfor generelt intensitet i intervallet, men forsøg at presse intensiteten så højt op så muligt under forudsætning at der køres kontrolleret! 5 min pauserul

3) 6x90 sek op/ned-bakkepower @ kontrolleret all-out/RPM60-85. Der køres skiftevis 15sek siddende og 15 sek stående (her geares der 2 gear op). 90 sek pause, hvor der indlægges en teknisk nedkørsel på lige efter intervallet.


Afrul:
15 min let rul @ højZ1/RPM90-100 på flad vej.

 

Energiindtag: Sørg for at få drukket mellem 750-1000 ml i timen og indtage ca. 30-50 gr. kulhydrat pr. time (behovet kan variere meget fra person til person - så mærk efter hvilken mængde du har det godt med) enten som energidrik/gels eller barer/bananer/O.lign hvis der er behov for mere fast føde.

Energiindtaget bør startes efter ca. 40-45 min hvor kroppen er klar til at optage energi!

Næste træning sport

søndag 21-10-18 00:00: Træningsansvarlig: Jakob

Træningsplan Sport

Oktober 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen