quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Torsdag 12 April 2018
Torsdag 12 April 2018
12apr

Torsdag 12 April 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Nikolaj Meier

18:00 

Torsdag 12 April 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning: MTB - 2x5 min progressiv XCO-AT-tons + 4x15sek XCO-starter + 2x10min XCO race-pace

Opvarmning:
10 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne. Benene skal være varme til opvarmnings-intervallerne.

1) 2x5 min progressiv XCO-AT-tons på fladere grusstrækning, hvor intensiteten bygges op fra midt Z2 til midt Z4. Intensiteten skal ligge @ midtZ4 de sidste 2 min. 3 min pauserul.

5 min let rul.

Hovedsektion:
1) 4x15sek XCO-starter, som skal træne XCO-start-kapaciteten og evnen til 'hurtigt at komme i pedalerne og ud af boksen'.Køres på flad grusvej. 2min45sek pause mellem hver - brug pausen til meget let rul, så i er friske til at aktivere musklerne maksimalt under starterne!

2) 5 min let rul.

1) 2x10min XCO-race-pace på XCO-lignende rundstrækning @ 100-105% race-pace). 5 min pauserul.
Der køres efter at finde den optimale kombination mellem XCO-fysik, XCO-teknik og XCO-psyke. Så pres kroppen rent fysisk, kør teknisk sikkert/med kontrol, pace dig selv rent mentalt til at holde presset og tænker fremad!
Der startes på flad grusvej ca. det første minut, for at få bygget intensiteten op!

Afrul:
15 min @ lavZ2/RPM100 - spin benene godt igennem!

18:00 

Torsdag 12 April 2018 kl. 18:00

Motion 1 træning

Træningsansvarlig: Frederik Axelsen

Næste træning sport

mandag 24-09-18 00:00: Uge-fokus: Offseasoin - Restitution, sjov MTB og funktionel træning

Sæsonens sidste MTB liga er kørt, og det er derfor tid til at trappe lidt ned på træningsbelastningen.

Dog vil der de kommende uger forsat blive trænet intervaller, så benene dels er gode til sensommerens/efterårets MTB-motionsløb (hvis man skal køre disse), og dels for at give de enkelte træningspas nerve og fokus.

Så nyd at der nu er mere tid til 'bare' at køre på MTB frem for at træne med meget specifikt på at skulle være klar til vigtige konkurrencer!

Det vil være rigtig godt at få trænet ugens andre træningspas med let løb og funktionel-styrke, da kroppen har godt af at blive trænet alsidigt og funktionelt i den kommende periode!

Go' træningen!


Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen