quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned

Dagsoversigt

Lørdag 21 April 2018
Lørdag 21 April 2018
21apr

Lørdag 21 April 2018 kl. 

Aarhus MTB selvtræning: MTB feel-good-udholdenhed med træning af nedkørsler

Opvarmning:
15 min progressivt Z1-Z2/RPM90-100.

Hovedsektion:
90min MTB-udholdenhedstræning' med fokus på at træne helt grundlæggende udholdenhed på sporet.

Kør på varieret rute med både asfalt, grus og MTB-specifikt terræn. Find nogle sjove og motiverende spor undervejs!

Kæden holdes stram i primært Z2. Det skal altså ikke være hårdt intensitetsmæssigt!

Indlæg undervejs:

1) Teknik-træning hvor der findes 3 udfordrende nedkørsel (gerne med et drop/hop eller mindre gap), som hver skal køres 3 gange med fokus på at køre dem hurtigere og mere sikkert gang for gang! Der rulles let på den mellemliggende bakke!


Afrul:
15 min Z1/RPM100.

Næste træning sport

lørdag 22-09-18 00:00: Aarhus MTB selvtræning: Løbsforberedelse

Hvis muligt køres 2 runder på løbsruten. En opvarmningsrunde med fokus på at få styr på rutens rent teknisk og herefter en runde @ race-pace fro at få en fornemmelse af ruten ved løbstempo!.

Alternativt køres følgende:
Opvarmning:
15 min let rul @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

Herfter køres følgende interval-blokke med ca. 10 min lettere rul imellem:

Alle intervaller køres på bakker af passende længde.

1) 1x5 min AT @ midtZ4/RPM90-95 på flad grusvej som tillader konstant pres i pedalerne.
2) 2x60 sek siddende power på bakke @ højZ5/RPM95-100. 2min mellem hvert interval.
3) 3x30 sek (de første 15 sek stående herefter siddende) power på bakke @ lavZ6/RPM110. 1min30sek mellem hvert interval.

Generelt: fokus på effektiv krafoverførsel og et godt drive til pedalerne.


Afrul:
15 min på lille klinge/RPM95-100 - spin benene godt igennem!


Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen