quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubspinning: 1x10min 15sekON/15sekOFF + 2x20 Over/under-Tempo/SubAT + 4x3 min Op/ned-bakke-styrke
Torsdag 05 Januar 2017, 19:00 - 20:30
af Asger Givskov
Kontakt Asger Givskov Jørgensen

Opvarmning:
5 min progressivt højZ1-højZ2/RPM90-95.

1) 1x10 min micro-bursts, hvor der skiftevis køres med 15 sek @ RPM 110-120 og 15 sek @ RPM 60-65. Generelt skal trådet være let, og der er fokus på et effektivt tråd, med et godt drive i pedalerne gennem hele trådet og stabile hofter.

5 min let rul.


Hovedsektion:

1) 2x20 min Tempo/SubAT. Der køres skiftevis 3 min @ midtZ3/RPM80-85 og 2 min @ højZ3 (lige på grænsen til Z4)/RPM75-80. Generelt fokus på et styrke-betoner tråd. 5 min pauserul @Z1/RPM90-100


2) 5 min let rul.


3) 4x3 min Op-ned-bakke-styrke @ lavZ4. Fokus på et kraftfuld og styrkebetonet tråd. Der køres skiftevis 15 sek siddende @ RPM80-85 og 30 sek stående @ 60-65 RPM. Der holdes et konstant pres i pedalerne med fokus på et styrkebetonet tråd. HUSK at spænde op i kroppen, kigge fremad og skyde brystet fremad/hofterne. 2 min pauserul @ Z1/RPM100

Generelt: Hold overkroppen oprejst og se fremad/orienter dig!

Afrul: 5 min Z1/RPM100.

Sted Seier fitness
 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

mandag 22-10-18 00:00: Uge-fokus: BASE #1 - uge 1

Fra denne uge påbegyndes BASE #1-træningen som har til formål at skabe et solidt fundament forud for den grundtræningen fra midten af november og frem.

BASE #1 har et forløb på 4 uger.

Så på MTB/ROAD skal der primært 'samles' tid i zone 2, til dels zone 3, da dette vil sikre at kroppen grundlæggende energiomsætning kommer på plads! Dog vil der typisk forekomme et ugentligt træningspas i skoven, som vil være kort og intenst, for på denne måde at holde de højintense energisystemer aktiverede.

Dertil er der 2 ugentlig styrketræningspas, hvor der skal være fokus på at indarbejde god teknik, så der er grundlag for at bygge vægt på senere på vinteren. Så hold fokus på funktionalitet og kvalitet - vægten skal nok komme, hvis det første er på plads!

Der et et ugentligt løbepas, som til trods for at være sekundær træning, anses for at være (hvis tiden er til det), et træningspas, hvor man får meget ud af det på kort tid! Her skal det være let løb, da kroppens led/muskler ikke e trænet til intens løbetræning.

Go' træning!


Træningsplan Sport

Oktober 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen