quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubtræning: VO2max-progressivt (2x5min) + Funktionel-styrke (5x6min) + 2x10min Spin
Tirsdag 14 Februar 2017, 18:00 - 20:00
af Asger Givskov
Kontakt Asger Givskov Jørgensen

Opvarmning:
15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

Hovedsektion:
90 min @ lav-midtZ2/RPM90-95. Følgende sektioner køres med ca. 10 min mellemrum.


1) 2x5 min VO2max-progressivt @ lavZ4 til lavZ5/RPM 80-85 (tungt gear) på flad vej. Køres individuelt.

2) 6x5min funktionel-styrke @ lavZ4/RPM60-65. 5 min pauserul. Køres på flad vej, med fokus på et kraftfuldt og styrkebetonet tråd! Køres idndviduelt
Intensiteten er ikke højere end at der for alvor kan fokuseres på en god kropsspænding og balanceret vejrtrækning helt ned i maven, hvilket skal til for at kunne træde effektivt under kraftmoment-intervaller..


3) 2x10 min @ højZ2/RPM100-105 med fokus på et hurtigt og effektivt tråd! 5 min let rul imellem!


Afrul:

15 min let rul 2 Z1/RPM90-100

Sted Klubhuset
 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

mandag 12-11-18 00:00: Uge-fokus: Base #1 - uge 4

Dette er fjerde uge af BASE #1. Der er forsat fokus på at opbygge en god funktionel BASE, som der fra næste uge skal arbejdes videre med i BASE-træning #2.

I styrketræningen er det vigtigt forsat at have stort fokus på teknik og korrekt udførelse af øvelserne, fremfor at fokusere på vægt, da høj vægt ofte nedsætter kvaliteten i øvelserne hvis ikke teknikken og grundstyrken er på plads!

Dertil er det vigtigt at få løbet den ene gang om ugen, da det kan give spændstighed, som ikke kan trænes i sadlen, men overføres til sadlen.

Go' træning!


Træningsplan Sport

November 2018
M T O T F L S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen