quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubspinning: MTB-power (4x60+4x45+4x30+4x15sek) og AT-progressivt (2x8min)
Torsdag 25 Januar 2018
af Asger Givskov

Opvarmning:
10 min progressivt Z1-Z2/RPM90-95
Hovedsektion:
Følgende intervalblokke indlægges med 5 min mellemrum.
1) MTB-power: Følgende power-blokke indlægges med 5 min let rul @ Z1/RPM90-100 imellem. Der tilstræbes at køre med stabile/konstante watt i de enkelte intervalblokke.
- 4x60sek @ højZ5/RPM100-105. 2min30sek pauserul @ midt Z1/RPM80-90.
- 4x45sek @ lavZ6/RPM105-110. 2min15sek pauserul @ midt Z1/RPM80-90
- 4x30 @ midtZ6/RPM95-100. 2min pauserul @ midt Z1/RPM80-90.
- 4x15 @ højZ6RPM90-95. 1min45sek pauserul @ midt Z1/RPM80-90.

2) 5 min let rul.

3) 2x8min AT-progressivt @ 2 min fra lavZ4 til midtZ4/RPM95 + 4 min @ midtZ4/RPM 90 + 2min @ højZ4/RPM85. Fokus på et effektivt og kraftfuldt tråd. Indlæg efter 2, 4 og 6 min 30 sek stående, hvor du gearer 2 gear op og accelererer. Herefter finder du tilbage i intervallets grunds-intensitet. 5 min mellemrum
Generelt:
Hold overkroppen oprejst og se fremad/orienter dig!
Afrul: 10 min Z1/RPM100.

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

mandag 22-10-18 00:00: Uge-fokus: BASE #1 - uge 1

Fra denne uge påbegyndes BASE #1-træningen som har til formål at skabe et solidt fundament forud for den grundtræningen fra midten af november og frem.

BASE #1 har et forløb på 4 uger.

Så på MTB/ROAD skal der primært 'samles' tid i zone 2, til dels zone 3, da dette vil sikre at kroppen grundlæggende energiomsætning kommer på plads! Dog vil der typisk forekomme et ugentligt træningspas i skoven, som vil være kort og intenst, for på denne måde at holde de højintense energisystemer aktiverede.

Dertil er der 2 ugentlig styrketræningspas, hvor der skal være fokus på at indarbejde god teknik, så der er grundlag for at bygge vægt på senere på vinteren. Så hold fokus på funktionalitet og kvalitet - vægten skal nok komme, hvis det første er på plads!

Der et et ugentligt løbepas, som til trods for at være sekundær træning, anses for at være (hvis tiden er til det), et træningspas, hvor man får meget ud af det på kort tid! Her skal det være let løb, da kroppens led/muskler ikke e trænet til intens løbetræning.

Go' træning!


Træningsplan Sport

Oktober 2018
M T O T F L S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen