quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

I dag
Vis kommende begivenheder
Foregående måned Foregående dag
Næste dag Næste måned
Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubtræning: 2x15 min teknik/flow/power+6x15sek max-power + 6x90sek op/ned-bakkepower
Søndag 18 Marts 2018, 10:00
af Jakob Søgaard Kristensen

Opvarmning:
1) 15 min progressivt pace fra lav til midtZ2/RPM 90-95.

2) En omgang på intervalrunden, hvor intensiteten presse op på bakker.

3) 5 min let rul.

Hovedsektion

Følgende sektioner køre med ca. 10 min let rul/pause imellem.

1) 6x15 sek max-power. Køres som kontrolleret all-out, så der kan holdes samme intensitet det enkelte interval igennem og alle intervaller igennem. Køres på bakke med teknisk nedkørsel lige efter intervallet. 1min45sek let rul imellem.

2) 2x15 min teknik/flow/power-interval @ 95 % race-pace, med fokus på god teknik og kortidspower (5-15 sek). Køres på let rullende single trail. Fokuser på teknik/flow/power fremfor generelt intensitet i intervallet, men forsøg at presse intensiteten så højt op så muligt under forudsætning at der køres kontrolleret! 5 min pauserul

3) 6x90 sek op/ned-bakkepower @ kontrolleret all-out/RPM60-85. Der køres skiftevis 15sek siddende og 15 sek stående (her geares der 2 gear op). 90 sek pause, hvor der indlægges en teknisk nedkørsel på lige efter intervallet.


Afrul:
15 min let rul @ højZ1/RPM90-100 på flad vej.

 

Energiindtag: Sørg for at få drukket mellem 750-1000 ml i timen og indtage ca. 30-50 gr. kulhydrat pr. time (behovet kan variere meget fra person til person - så mærk efter hvilken mængde du har det godt med) enten som energidrik/gels eller barer/bananer/O.lign hvis der er behov for mere fast føde.

Energiindtaget bør startes efter ca. 40-45 min hvor kroppen er klar til at optage energi!

 
 
Antal deltagere:

Næste træning sport

mandag 24-09-18 00:00: Uge-fokus: Offseasoin - Restitution, sjov MTB og funktionel træning

Sæsonens sidste MTB liga er kørt, og det er derfor tid til at trappe lidt ned på træningsbelastningen.

Dog vil der de kommende uger forsat blive trænet intervaller, så benene dels er gode til sensommerens/efterårets MTB-motionsløb (hvis man skal køre disse), og dels for at give de enkelte træningspas nerve og fokus.

Så nyd at der nu er mere tid til 'bare' at køre på MTB frem for at træne med meget specifikt på at skulle være klar til vigtige konkurrencer!

Det vil være rigtig godt at få trænet ugens andre træningspas med let løb og funktionel-styrke, da kroppen har godt af at blive trænet alsidigt og funktionelt i den kommende periode!

Go' træningen!


Træningsplan Sport

September 2018
M T O T F L S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Kontaktperson Sport

Sportstrænere

Gå til toppen