quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Årsvisning
efter år
Månedsoversigt
efter måned
Weekly View
efter uge
Daily View
I dag
Search
Søg

Dagsoversigt

Torsdag 22 Marts 2018
Torsdag 22 Marts 2018
22mar

Torsdag 22 Marts 2018 kl. 

Træningsansvarlig: Jakob

08:00 

Lørdag 17 Marts 2018 kl. 08:00

Træningslejr Mallorca

Kære alle 

Klubbenstræningskonslulent, Jacob Agger, tilbyder træningslejr på Mallorca i uge 12 og 13. 


Træningslejrens program er tilrettelagt til konkurrence/licens-ryttere. Det er forventet at man har en solid form inden afgang (alle der deltagere i sportsholdet træning, har den nødvendige form). 

Se på Mallorca MTB camp 2018 (klik på linket).  

Jeg synes vi skal prøve at samle en folk fra AarhusMTB. Nikolaj Meier, Peder og Frederik deltog sidste år. Jeg har kun hørte gode ting fra dem. 

Flybiletterne stiger i pris jo tættere vi kommer på og derfor, synes jeg at vi skal have taget en beslutning hurtigst muligt. 

DEADLINE FOR TILKENDEGIVELSE MED SERIØS INTERESSE 1/11-17 !!

Jeg synes at vi (AarhusMTB) skal vælge at deltage enten uge 12 eller uge 13, den beslutning er selvfølgelig deltagernes. 

Har du spørgsmål ring eller skriv til Asger (). 

 

 

18:00 

Torsdag 22 Marts 2018 kl. 18:00

Aarhus MTB Klubtræning:: XCO-tons (2x6min) + 6x90sek OP/NED-bakke-power + 2x10 min teknik/flow/power

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne. Benene skal være varme til opvarmnings-intervallerne.

Hovedsektion:
Følgende sektioner køres med ca. 10 min let rul imellem.

1) 2x6 min 'XCO-tons' @ 95-100% race-pace på flad grusvej. Der køres i relativt hurtigt gear (RPM ca. 95-100). 4 min let rul mellem intervallerne.

2) 6x90 sek op/ned-bakkepower @ kontrolleret all-out/ (ca. 110% race-pace)/RPM80-85 og 60-65. Der køres skiftevis 15sek siddende ca. 80-85 RPM og 15 sek stående (her geares der 2 gear op) @ ca. 60-65 RPM. 90 sek pause, hvor der indlægges en teknisk nedkørsel lige efter intervallet for at simulere en løbssituation. Der er fokus på at træne omstillingsevnen fra siddende til stående cykling under stor belastning/høj intensitet og at kunne variere kadencen

3) 2x10min teknik/flow/power @ ca. 95%race-pace, Kør på kortere teknisk singletrail runde, som køres med stort fokus på at køre teknisk godt og kombinere dette med højintens power (af 6-15 sek varighed) på bakker, ud af sving, etc.) ! 5 min pauserul.
Mærk efter i kroppen efter det første interval, og er du ved at være meget træt, så er det ok kun at køre det ene.

4) Resten af tiden trænes der fokuseret med teknik på nedkørsler.


Afrul:

10min let rul @ Z1/RPM100: Der indlægges 3x1min spins @ let gear/effetktiv tråd (RPM105-110) Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

Arrangementer

13okt
MTB Camp for B&U - Rold Skov
lørdag kl.09:00 - søndag kl. 15:00
22nov
Generalforsamling
torsdag kl.19:00 - 22:00
25nov
Juleknas og klubkåringer
søndag kl.10:00 - 14:30
01dec
Julefrokost
lørdag kl.18:00 - 23:55

Login

Gå til toppen