quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Download som iCal-fil
Træningspas #2: Aarhus MTB - valgfri selvtræning: MTB-power/teknik ( power-forcering med hop, 30sek power med berm, nedkørsel med drop/gap)
Lørdag 19 November 2016
af Asger Givskov

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.


Hovedsektion:
Træn følgende sektioner med stort teknisk fokus. Indlæg ca. 5 min mellem hver sektion.

1) 5xpower-forcering af ca. 15 sek med hop over træstamme og lignende i høj fart - dvs. du 'sprinter' derhen og forcerer forhindringen. 1min45sek pause.


2) 5x tekniske kortere accelerationer af 30 sek. som indeholder et berm undervejs! 1min30sek pause. Se hvor meget cyklen kan 'kantes' - altså ligges ned i svinget!

4) 5x nedkørsel med drop/gap undervejs. Køres med højest mulige fart. ca. 2 min imellem for at sikre godt fokus.

5) Brug den resterende tid på at træne i at køre på baghjul, balance-øvelser, olign.
.
Afrul:
15 min @ lav Z2/RPM95-100 på helt flad vej.

 
 
Antal deltagere:

Arrangementer

13okt
MTB Camp for B&U - Rold Skov
lørdag kl.09:00 - søndag kl. 15:00
22nov
Generalforsamling
torsdag kl.19:00 - 22:00
25nov
Juleknas og klubkåringer
søndag kl.10:00 - 14:30
01dec
Julefrokost
lørdag kl.18:00 - 23:55

Login

Gå til toppen