quickpay hojmark

Energi Solution

SeierFitness inverted

Download som iCal-fil
Aarhus MTB Klubtræning: Styrke og teknik (MTB-SubAT (4x8min) + Power-track-singletrail og op/ned-singletrail (4x2min)))
Søndag 22 Januar 2017, 10:00 - 13:00
af Asger Givskov
Kontakt Asger Givskov Jørgensen

Opvarmning:
15 min @ Z2/RPM90-100, på fladere strækning. Fokus på et effektivt drive til pedalerne.

1) 4x8 min MTB-SubAT @ 90% race-pace (kør meget på benfornemmelse)/RPM80-85. Der køres på fladere grusvej, så der kan holdes et konstant pres i pedalerne med fokus på et styrkebetonet tråd. HUSK at spænde op i kroppen, kigge fremad og skyde brystet fremad/hofterne tilbage, så kroppen har en stærk grundposition på cyklen. 3 min pauserul mellem intervallerne - indlæg gerne en teknisk nedkørsel i pausen.

5 min pause inden hovedsektionen.

Hovedsektion:

1) Følgende 2 elementer trænes med 10 min lettere rul imellem. Rytterne kan med fordel deles ind i 2 grupper til de første 2 elementer, for at give mere plads på 'sporet'

1) 4x2min 'POWER-track-Singletrail', hvor du i tungt gear kraftfuldt og styrke-betonet skal forcere en rullendde singletrail-sektion hvor MTB'en skal 'tromles' henover. 2 min pause imellem - indlæg gerne en teknisk nedkørsel i pausen.


2) 4x2min'Op/ned-singletrail', hvor du effektivt og 'let' skal forcere en længere singletrail-opkørsel (gerne med mange switch-backs). Der køres stående i alle sving - den stående periode starter ca. 2-3 meter før svinger og sluttes 2-3 m efter svinget.. Spænd op i kroppen, så du har en lige ryg, åbent bryst, og kigger fremad! 2 min pause imellem -





Afrul:

15 min let rul @ Z1/RPM100: Benene skal rulles igennem i let gear for at sikre bedre restitution.

Sted Klubhuset
 
 
Antal deltagere:

Arrangementer

22nov
Ordinær generalforsamling
torsdag kl.19:00 - 22:00
25nov
Juleknas og klubkåringer
søndag kl.10:00 - 14:30
01dec
Julefrokost
lørdag kl.18:00 - 23:55

Login

Gå til toppen